Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av Perboda
På golvet bakom förarsätat under plastmattan upptäcktes fukt för några veckor sedan. Trodde det var hål och tog bort golvmatta, bytte skumgummi, men inget hål hittades. Nu var det fuktigt igen efter regnet ihelgen. Vätskan är vanligt vatten. Troligen alltså regn som kommer in, men hur? Finns det någon med liknande problem?
Tackar för tipset. Men har tittat lite och förstår inte vilken slang det handlar om. Det finns ju en "avrinningsslang" från bagaget, men finns det någon liknande från framsätet?

Dessutom tror jag inte att svetsning är rätt metod, vi tog ju ändå bort mattan och något hål finns inte.

Har också upptäckt att det läcker in när bilen är igång och rullar, när bilen står still läcker det inte in.
Vad tyder detta på??
tja
hade det felet på min gamle 940, där hade nån packning i vattenpumpen gått sönder så när man satte igång värmen å ställde värmen mot golvet pumpa den ut all kylarvätska på golvet vä bak :cry:
Hade samma problem på min bil innan jag sålde den.
kolla vattenkranen som sitter ovanförgaspedalen, om den läcker så kan det ju rinna bak till baksätet.
den kranen styr det varma vattnet som värmer upp kupen

Har du ACC eller vanlig ventilationsanläggning?

Acc = 3 runda vred

Vanlig ventilationsanläggning = 2 vågräta reglage som man drar åt höger eller vänster
Hej,
Jag har samma problem. Blir bara blött när jag kör bilen. Ej vid tvätt eller parkering i ösregn. Vattnet verkar komma fram under framsätena.
team745 skrev:hade samma problem, var en slang fram som hade hoppat, som ska leda bort vatten. desutom svetsade ja golver bak och då blev de bra! :) Testa, tar inte allt för lång tid.

Blir nyfiken på slangen! Vad för slang? Var hittar jag den? Kan det vara något annat?

Tack på förhand.
Det du skall kolla är anslutningarna till värmpaketet. sedan kollar du tätningslister. därpå får du kolla fall det är hål i något hjul hus. där på kolla vindrutan/vindrutor. därpå kolla avringar.

Mvh volvoyamha

Vidan funkar väl bara till max 15..

Reperation av topplockapackning

Hej! Jag har tyvärr efter mycket förne[…]

Volvo car UX

Tycker det funkar bra och ser trevligt ut. Som v[…]