Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av jagälskarpv
Jag rek mina svärföräldrar att köpa kompisens XC70 för några år sen. Det är en bra bil på många sätt men nu har automatlådan havererat för andra gången. Sista gången fick de problem med bränd lukt och varningslampa när de åkte 100 mil med släp och på volvo halvvägs sa de att de kunde åka vidare men borde byta oljan vilket de sedan gjorde för 2000 kr. Efter hemresa med tomt släp fick de stopp på stan och fick bärga till volvo. Sist kostade det 45 tkr på volvo och den har bara gått ca 3-4000 mil sen dess. Det känns som en katastrof, vad är det för kass konstruktion? Bilen med ok låda är värd ca 40 tkr. Ett race på volvo skulle kosta samma igen. Vad rek ni, ska man chansa på en beg låda (vilken prisklass är det på dom?) och hur mycket kan man komma ned i för ett byte hos en mindre verkstad? Är det svårt att byta själv + tidsåtgång? Har någon byggt om till manuell? Alternativt skrota- vad får man då?
av Topgun
hej....
jag de var ju verkligen en tråkig historia!! vad säger *volvo* själva då? om detta fenomen? har dom någon aning om vad som är felet? De låter ju märkligt att den "nya"lådan då skall bara rulla 3-4 tusen mil? bättre än så måste de väl iaf vara!! de går väl knappast reklamera nu? Kännsju vara lite sent kanske? Vore jag som du!! Skulle jag slå en Signal till *StockholmsAutomatlådeservice* Dom sysslar bara med Automatlådor,och fråga lite vad dom tror är orsaken? de renoverar,byter,servar,b.la taxi,ambulans......osv I alla fall först innan du kontaktar volvo! för där lär de säkert bli dyrare,och du kanske inte för någon respons alls om du vill klaga lite!!
jag förstår ju att man blir lack...men men....prova ring nån annan först! :wink:

Varför inte då bara laga enligt de inst[…]

Om inte generatorn fungerar så stannar motor[…]

Nästa elbil från Volvo?

På senaste bilden (där man ser ex60 ov[…]

Elpriset

Idag fick jag uppgifter från min elnäts[…]