Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Alucinor
Ser att det finns ett litet IR-öga på fronten på stereon i bilen (HU-603). Kan man använda en fjärr till denna?
Funkar fjärren från en HU-803 tex?
av Kojje
Det är för fjärrkontroll när man har RTI (navigation) i bilen då den är sammankopplad med stereon om man bara kan köpa fjärrkontrollen löst för att använda endast till stereon vet jag tyvärr inte.
Användarvisningsbild
av wissel
På min förra V70 med RTI satt "ögat" i skärmen. Tror faktiskt att det du beskriver som IR öga är
en ljussensor för att avgöra styrkan i Instrumentbelysningen !!!!
Har aldrig hört att en HU603 kan fixa en Fjärrkontroll annat än i ratten via kablage !
:D
Användarvisningsbild
av Alucinor
På denna sida: http://vccs.volvocars.se/accessoriesLeg ... 249526.htm om man läser nästan längst ner på sidan, så tolkar jag det som att man kan ha fjärr till HU-603? Står "Radioapparaterna HU-601/603, HU-611/613 eller HU-801/803 är förberedda för att styras med fjärrkontroll". Eller gäller det som sagt endast om RTI är installerat? Ska till Volvo idag. Passar på att fråga, så får man förhoppningsvis klarhet i det hela! :D

Trodde f.ö att "ögat" ovanför RTI-skärmen var till för GPS-mottagingen! ?:-/ :oops:
Användarvisningsbild
av wissel
Ska bli spännande att höra hur det är.....:D
Användarvisningsbild
av Alucinor
wissel skrev:Ska bli spännande att höra hur det är.....:D
Frågat på volvo i segeltorp och haga norra. Ingen visste! :shock: Blev hänvisad till nån tekniker i gbg. Inväntar svar därifrån...
Användarvisningsbild
av Alucinor
stuffs skrev:Funkar kanon bra att använda fjärrkontroll till HU-603. Samma om du har RTI som utan. Jag har en fjärrkontroll från en v70 med HU-603 MED RTI som jag använder till min HU-603 UTAN RTI :)

Funkar klockrent!

Mvh
Ja, men dåså! Då var det "problemet" avklarat! :D
Tack, Stuffs!
av Fred
Kanske en dum fråga...men varför behövs en fjärr till stereon? Är inte rattknapparna tillräckliga för att styra de funktioner man behöver när man sitter och kör?

Om du inte gjort det ännu, ta loss den klena […]

@UnleashFusion , OKey tackar då vet jag lit[…]

Men jag kör Volvo 745 GLT 16V 1989 års[…]

Hejsan. Nu har jag fått ett halvtråkig[…]