Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Classicman
Tjenare!!

Har problem med vänster frambroms att den ligger an då och då och inte hela tiden.
På volvo rättade de till problemet i jahuari och det kom nu tillbaka för någon dag sen lämnade in den på volvo igen (idag 27/7) liksom i januari så bytades det ok och klotsar men nu på garantin. Körde ifrån volvo och efter någon kilometer så uppstod samma problem igen. Nu tror de på volvo att det kan vara bromscylindern eller något med abs:en som gör att det blir som det blir.. men jag vet ej faan, för exakt ett år sedan så bytade jag bromsslangar vid samma typ av problem uppstod, det kan väl inte behövas byta igen,, redan ???

Någon som har varit med om detta innan eller tror sig kunna veta vad det är som gör att detta fenomenet uppstår??

Tack på för hand
MVH David
Användarvisningsbild
av taxi
Kan "glidpinnar" till oket orsaka detta? bytte precis en av mina pinnar då den hade fått ett djupt spår som jag inte gillade, ville egentligen byta alla men dom kostade 149 kr styck på volvo och fanns inte på mekonomen, biltema eller skruvat.

OBS! Jag kan inte mycket om bromsar, kan nätt och jämt byta belägg!

Lycka till!

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]