Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Gav mig på att göra ett oljebyte så här i högsommarvärmen och det gick ju bra. Såg också medans jag hade bilen uppe på liften att det droppade vatten lite bakom oljetråget, förmodligen kondens från AC:n så det är inga konstigheter..

Såg också att det droppade rakt på en kontakt/relä/lambdasond? (ingen aning om vad som sitter där) Det kan väl inte vara så hälsosamt med droppande vatten på elkomponenter?

Har ni övriga V70-ägare också uppmärksammat detta? Någon som har en idé om vad det är för elgrunka som badar i droppande kondensvatten?

V70N 2006
Har en 04s v70 D5 med ac. Det måste varan en el kontakt som tål vatten*? Min 04 har ju droppat vatten i mängder i 6 år.Så det är nog ingen fara. Men om dukänner dig osäker kan du ju leda bort vattnet därifrån :).
Det får man ju hoppas, lär ju se likadant ut under alla V70:s i de årskullarna.

Kontakten i sig är nog vattentät men de två kablarna (blå och svart) som går in i kontakten syns ju tydligt och dom är väl knappast vattentäta, eller?

@Gameburg , Okey tack då vet jag, Rätt[…]

Påfyllningspluggen sitter på framsidan[…]

Vad ska jag köpa och varför?

Hade du tagit med den motiveringen från b&ou[…]

Testa, ha på den automatiska bromsen (de[…]