Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

tjaa...

köpte ett nytt batteri nyss (biltema), men glömde stänga handsfacket så lampan där stog på hela natten så batteriet behövde laddas..

så nu när jag har laddat batteriet och det är full laddat, kopplade jag in nya batteriet och bilen är sten död.. ingen lampa eller något startar..

kan säga direkt att jag har hållt på o kopplat med bilsterion o ac-reglaget eller va det heter i kupén..

mvh
Har du kollat alla säkringar. Har du kollat att den tjocka minuskabeln från batteriet är hel och korrekt ansluten i bägge ändar samt att även de andra kablarna från minus är bra anslutna, kolla även att pluspolens kabelskoanslutning är felfri. Spänningsmät batteri (oaktat du laddat batteriet och det är nytt kan det vara problem med det), spänningsmät mellan pluspol och motor.

Mvh GK
Grammse - aha sorry, trodde den inte passade där :P

gk - nej, jag kollade två säkringar bara för att titta lixom båda var hela..
jag bytta kabelanslutningen till pluspolen för den var dålig, ska byta till minus också..
hur vet jag ifall det blev nått galen när jag bytte till pluskabeln?
Gjorde du rent både kabel och den nya kabelskon ordentligt innan du monterade den?

Kolla så att du inte ryckt ur någon mindre kabel när du jobbade med att montera kabelskon.

Ta bort minuspolen och ohmmät sedan pluskabeln mellan batteri och startmotor.

Mvh GK
gnestakalle skrev:Gjorde du rent både kabel och den nya kabelskon ordentligt innan du monterade den?

Kolla så att du inte ryckt ur någon mindre kabel när du jobbade med att montera kabelskon.

Ta bort minuspolen och ohmmät sedan pluskabeln mellan batteri och startmotor.

Mvh GK
och nej jag gjorde inte rent kabelskon för den var helt ny (kanske ska göras jämt?) och plus kabeln rengjorde jag inte heller, ska man köra med stålborste eller vad?
mindre kabel var menar du?
och nej jag gjorde inte rent kabelskon för den var helt ny (kanske ska göras jämt?) och plus kabeln rengjorde jag inte heller, ska man köra med stålborste eller vad?
mindre kabel var menar du?
Kontaktytor bör alltid rengöras innan montering, Stålborste på kabeln och sedan kemisk rengöring på både skon och kabeln.

Ibland finns en del andra kablar anslutna till kabelskon (på bulten) förutom den grova kabeln.

Mvh GK

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]