Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av opA
camaro69 skrev:@blådåren
Ställer du upp som offer i en rekonstruktionsvideo, där ursprungsgärningen varit mycket grovt våld?

Man kan ju förstå vissas nick. :wink:
Snälla, lägg av nu va.. det görs rekonstruktionsvideo där det skett mycket grovt våld, mord ja allt men då är det oftast en polisman som agerar offer och gärningsmannen spelar sig själv alt. någon gör det åt honom/henne.

Så vad visar det du vill säga i det jag citerar... att du aldrig hört talas om att ^ sådant görs ?

Camaro kanske visar att du själv är för gammal för att veta att sådant görs ? :roll:
av VolvoRR
Hade polisen kört för fort på stäckan så hade vi ju klagat på det!? Han måste väl köra i hastighetsbegränsningarna eller? Polisen har ju en bil framför sig hela tiden med så...

Tycker nog aftonbladet och många andra är skyldiga polisen en ursäkt, han har nog fått mycket skit för detta...
Användarvisningsbild
av Dalmans
första inlägget och klockrent skrivet. det bådar gott.

som sagt, polisen har dels en bil framför sig som förmodligen är skitskraj att åka för fort då polisen är bakom, och ja, det hade blivit ett jävla gnäll om det nångång uppgick en högre hastighet än tillåten.

även om jag kört i 120 hade jag hunnit stanna på många av de platser som fanns efter vägen
Användarvisningsbild
av camaro69
opA skrev: det görs rekonstruktionsvideo där det skett mycket grovt våld, mord ja allt men då är det oftast en polisman som agerar offer och gärningsmannen spelar sig själv alt. någon gör det åt honom/henne.

Så vad visar det du vill säga i det jag citerar... att du aldrig hört talas om att ^ sådant görs ?

Camaro kanske visar att du själv är för gammal för att veta att sådant görs ? :roll:
Blådåren tyckte ju att alla förutsättningar som varit på platsen skulle med. Exakt hastighet för brottet.
Jag menade med mitt inlägg, att resonemanget blir bisarrt i samband med, om man skulle göra enligt blådårens modell.

Sedan opA, du har ingen aning vad jag har för kompetens och vetskap inom området. Att blanda in ålder är ju befängt.

Men nu är det färdigargumenterat i denna tråden för min del. :wink:
Användarvisningsbild
av Guligan
[quote="blådåren"]

Fattar dock inte vad "guligan" menar med "tillrättalagd" ?, quote]

Jag menar tillrättalagd för att den publicerade filmen visar en efterhandskonstruktion som kommer användas av åklagaren i stundande rättegång. En sida av myntet således, ungefär som Aftonbladet visade den andra sidan i sin artikel.

Jag tror inte filmen är helt nära sanningen. Till exempel skulle knappast ambulansförarens chef ta sig tid att skriva intyg för Jonnys räkning om inte Jonny underlättat sjuktransporten.
av llesrof
Till exempel skulle knappast ambulansförarens chef ta sig tid att skriva intyg för Jonnys räkning om inte Jonny underlättat sjuktransporten.
Var det inte ens den förare som körde ambulansen och därmed var på plats, som skrev om hur duktig Johnny var som gasade på? Nu verkar ju det där ambulansintyget ännu mera urholkat.
Användarvisningsbild
av opA
camaro69 skrev:
Sedan opA, du har ingen aning vad jag har för kompetens och vetskap inom området. Att blanda in ålder är ju befängt.
På samma sätt som du blandar in "blådårens" användarnamn blandade jag in ditt användarnamn (?).

Tyckte inte de du sa var särskilt sjyst heller :) Ledsen om du tog illa upp men tyckte inte de du sa om blådåren var särskilt roligt heller så..
av VolvoRR
Alltså det där intyget är ju inget som amulansen skrivit för att jonny gjorde rätt. Det enda som det står är ju att Ambulansen hade bråttom (en prio 1 transport). Men det är väl ingen som har ifrågasatt om ambulansen hade bråttom eller inte det får man väl nästan tro när de har blåljus eller?

Känns som Jonny gjort bort sig lite nu när sanningen har kommit fram så känner jag i alla fall...
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11

Det blir sanslöst bra, väl värt pen[…]

Det är service på mindre ort, lå[…]

Jag testadeatt att trycka i lite mer gas, hjä[…]

Sätta en slang på avtappningen i block[…]