Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

#427722
Har en S70 AWD med en 2,5T motor. Den gick helt plötsligt sönder vid början av en omkörning.
Det hackade och studsade. Har nu konstaterat att det är lmm som är kass då bilen går att köra med den urkopplad.
Kopplar jag in lmm igen när bilen går så dör den.
Min fråga är om det går lika bra med en lmm från Biltema då jag har BSR steg 1? Eller måste jag fixa en original.
Någon med erfarenhet av Biltemas lmm.
Senast redigerad av 3 Zeppe, redigerad totalt 0 gång.
Användarvisningsbild
av Marlboroman
#427728
Jag kör med en från biltema i S60 och den funkar bra va jag märkt, dock inte haft den så länge. Och för trimmets del spelar det ingen roll om du köper lmm på violvo eller nån annastans.
Användarvisningsbild
av StefanT5
#427898
Konstatera att min lmm var trasig för ja testa en kompis lmm.
Köpte en ny pirat och ibland går bilen bra ibland så hackar den.
Köpte ny orginal och nu går bilen som den ska utan problem.
Så ibland så kan det va krångel med pirat också.
Användarvisningsbild
av Phantom
#427963
Visst finns det både bra och dåliga eftermarknadsdelar, det kommer man inte ifrån. Jag råkade själv ut för det med just LMM där den första höll i nästan ett år och den andra som nu sitter i funkar fortfarande efter 2 år...peppar peppar...Det kan även vara så att den inte är kompatibel med just den bilen.
av *pettson*
#428010
Vanligast är att den som säljer har koll enligt sin lista. MEN.. den som levererar har fullständig kaos i sina listor och leverarar precis vadsomhelst i vilken kartong som helst.
Näst vanligast är att man köper nånting som man inte riktigt vet vad det är, till nåt man inte riktigt vet vad det är,med kriterier som man inte riktigt vet vilka dom är från nån som dessutom gissar att det nog passar..
Användarvisningsbild
av StefanT5
#428128
Ja de kan va möjligt men köpte en som skulle va till v70 -97 med samma numer som var på min eller den skulle va lika som Bosch.
Märket på den ja fick var Sacn tech funka inge vidare.
Så fort ja drog på med bilen fick ja felkod och bilen börja hacka.

Tack. Jag är Norrbagge, Appen funkar inte p[…]

Troligen kommer T6 (laddhybrid) och B4 (bensin) ha[…]

I min V70 -16, så har den blandannat slutat […]

Mellangårdssyskonen