Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av sthlm
Nu har jag testat att piffa upp lädret på mina säten och måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet.
Helt klart värt de 145:- det kostade att slippa se sprickorna i sina stolar.

Bild
av mattsson66
Åh... Vilken förbättring det blev, GRATTIS!!
Tänk vad rätt produkter kan göra skillnad. Leather Masters produkter är enligt mitt tycke väldigt bra och lätta att använda. Ha det så bra

:D
av volvos60t5
sthlm skrev:Nu har jag testat att piffa upp lädret på mina säten och måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet.

vad använde du dig för medel? länka om du har nåt
Senast redigerad av 1 XC90_Executive, redigerad totalt 0 gånger. Anledning: tog bort bild ut citat
Användarvisningsbild
av sthlm
volvos60t5 skrev:
sthlm skrev:Nu har jag testat att piffa upp lädret på mina säten och måste säga att jag är väldigt nöjd med resultatet.

vad använde du dig för medel? länka om du har nåt
Köpte på http://www.gplshop.se/fargkram/ och gnuggade in. Billigt och leveransen var ju snabbare än blixten.
Resultatet är faktiskt ännu bättre idag då jag efter två veckor upprepade behandlingen.

Misstänker att användaren "mattsson66" har nåt med leathermaster att göra efter en sökning på användarnamnet på nätet.
Men jag kommer inte gnälla då resultatet faktiskt var över min förväntan :-)-)
av DannePe
Om man ska rengöra lädret kan man använda destillerat vatten och barnängens hårda tvål. Torkar inte ut skinnet.
Användarvisningsbild
av Dalmans
sthlm skrev: Misstänker att användaren "mattsson66" har nåt med leathermaster att göra efter en sökning på användarnamnet på nätet.
Men jag kommer inte gnälla då resultatet faktiskt var över min förväntan :-)-)
Stämmer detta får vi väl flirta åt oss lite "jagrullar-rabatt" tycker jag :)
Användarvisningsbild
av Racetwin2
Jag gjorde rent med Volvos läderkit i helgen och det gör verkligen rent ned i djupa sprickor. Smutsen fastnar i svampen och är bara att skölja ur. Jag har ljusbiege läderklädsel så vill gärna hålla den helt perfekt ren. Till saken hör att när jag idag tvättade bilens dörrkanter så råkade lite vatten komma in på lädret och det pärlade sig och rann av direkt. Krämen var kanon som man smörjer in med efter rengöringen. Inget sögs upp i klädseln trots att jag inte torkade direkt :D Kalas!

Jag tycker inte heller att Volvos luktar som Ikeas lädervårdskit så jag tvivlar på att det är identiska produkter. Dock tycker jag Volvos är i dyraste laget.
av Rumpnisse
Detta är en gammal tråd, som jag slarvläste och såg då bara första inläggen att Volvo och Ikea hade samma produkter.

Sista inlägget nämner att Ikeas luktar illa, vilket jag missade, men tänkte bara nämna att idag så luktar Ikeas fortfarande illa och har gjort i några dagar nu (blev inte så imponerad av resultatet heller). Vet inte om jag ska tvätta ren inredningen med vatten och ajax eller köra en ny omgång lädervård av annan tillverkare.
av Droopy
Jag brukar tvätta stolarna med grummet såpa och ljummet vatten, blir superrent, thats it. alt bara vatten och en microfiberduk, men såpa blir bäst.
Volvo V70 årmodell 2000

Hej ! Jag skall byta packboxarna för kamaxla[…]

Halvljus

Hej, skruvar just nu på polarns 945 o dä[…]

Det är samma faser som kommer att belastas va[…]

Batteri till V50?

Ah. Tack så mycket för snabbt svar.