Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Har pratat med en Bilia försäljare i stockholmstrakten och den nya S60 kommer in i slutet av nästa vecka (V28). Sen någon vecka senare skall det finnas ca 3st för bl a provkörningar. Nu börjar det närma sig.
av Linqid
Funk skrev:
FiddeUBC skrev:Jag fick se nya S60N idag inkörd för att ta av transportplast och putsa upp den. Det lär inte dröja länge innan man ser den ute på vägarna.
Bor man här i stan så börjar man tröttna på S60, men kan å' andra sidan snart se V60...

/Thomas
Hehe, ja, S60 har ju rullat ett tag i Göteborg nu. Sett den i lite olika färger och måste säga att svart ser helt klart snyggast ut!
Användarvisningsbild
av CabBO
Är det demonstrationsbilar dom kör med på gatorna i Go:teborg, eller vad är det för bilar. Kan kunden provköra dom. Inte håller dom väl på att testa dom fortfarande. Kanske för journalisterna i Go:teborg och omnejd.
av Linqid
CabBO skrev:Är det demonstrationsbilar dom kör med på gatorna i Go:teborg, eller vad är det för bilar. Kan kunden provköra dom. Inte håller dom väl på att testa dom fortfarande. Kanske för journalisterna i Go:teborg och omnejd.
Jodå, det är testbilar. Alla jag har sett har varit märka med dekalen TEST VEHICLE som brukar sitta nere i vänstra hörnet på framdörrarna.

Jag åkte en sväng i en S60 D5 med en person som jobbar med bilens egenskaper (dvs, han har hem bilen och använder den i vardagen för att utvärdera alla de egenskaper som kunden kommer i kontakt med) och han har haft hem lite olika varianter ända sedan den lanserades officiellt.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag ger mig fan på att de låser in de nya bilarna efter leverans så att inte folk ska kunna titta på dem i förväg. V60 är jag ju jävligt sugen på när den kommer i höst.

Måste bara flika in en sak också, jag har kört ut gods i Göteborg lite då och då och det kvittar fanemig hur dåligt humör man är när man är på väg upp dit, för när man stiger av bilen så blir man glad av att höra göteborgska. I like Guthenburg
av Robertson
Jag väntar på att få provköra nya S60, är det någon som fått tillfälle till det än? De jag frågat hos har inte fått in någon bil ännu.
Användarvisningsbild
av CabBO
Vissa säger V35. Jag har hört i slutet av denna, eller början av nästa vecka som dom kommer.
Användarvisningsbild
av sand3rs
Robertson skrev:Jag väntar på att få provköra nya S60, är det någon som fått tillfälle till det än? De jag frågat hos har inte fått in någon bil ännu.
Jag provkörde en s60 D5 automatare idag på Skånebil i Ängelholm. De hade dock endast fått den i väntan på D3 2.0t samt T6. Jag blev inte alls så imponerad som jag trott/hoppats.
av Linqid
sand3rs skrev:
Robertson skrev:Jag väntar på att få provköra nya S60, är det någon som fått tillfälle till det än? De jag frågat hos har inte fått in någon bil ännu.
Jag provkörde en s60 D5 automatare idag på Skånebil i Ängelholm. De hade dock endast fått den i väntan på D3 2.0t samt T6. Jag blev inte alls så imponerad som jag trott/hoppats.
På vilket sätt motsvarade den inte förväntningarna?

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]

https://aeromotors.se/kataloog/article/7163682/p-8[…]