Bilvård, lackering, däck, fälgar, styling och väghållning diskuterar vi här…

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Ramon
Jag läste att man kunde tvätta polertrissorna, men är det något att rekommendera? Om ja, hur många tvättningar klarar de oftast om man inte vill få sämre resultat?
Användarvisningsbild
av sinus
Det funkar utmärkt att tvätta trissorna och sen hur många gånger beror på hur fräscha de blir o hur slitna de är.

Mina gula autosmart trissor paja ruskigt fort fick damm från trissan över hela bilen så de var bara o kasta. Sonax hättorna var inga problem o tvätta o kommer säkert fungera en-två gånger till.

Men sen tycker jag att det oxå spelar roll vad man har för trissor, har du vart på biltema o handlat så skulle jag definitivt kasta dem efter en gång. Har man bra trissor så kan man ju åtaranvända dem, menar att biltemas för några tior är ju inte värda o spara för att paja lacken nästa gång.
Användarvisningsbild
av Ramon
Okej, tackar för svar :)
av EvilEd
Köpte några gula hättor idag så jag kan polera utav f-n i helgen :wink:
Hoppas det går bättre denna gång.

JBL, ska prova det du sa, köra 10*40 cm åt gången (tar väl en hel dag bara för huven hehe :wink: )

Sinus, jag köpte också Meguiars DC cleaner + NXT wav, om inte
Smartab's Polish med hårdwax funkar nu heller så provar jag Meguiar's :)

Ska försöka ta blite före/efter bilder

/ed
av EvilEd
Har nu polerat bilen, körde med:

Autosmart avfettning + schampo sen på med dubbel oscillerande maskin, gula hättor och Autosmart "Polish med hårdwax" och till slut "Skandinavisk hårdwax"

Bilen blev blank som f-n men jag fick inte bort alla repor men jag är
rätt nöjd ändå, är ju bara amatör så nån "proffsresultat" kan man inte
räkna med :wink:

Lite bilder:

Bild
Bild
Bild
Bild
Bild

/ed
Användarvisningsbild
av Ramon
Jäklar vad blankt det blev :lol:
av -=Kotten=-
Köpte en sån polermaskin, men fatta inte riktigt poängen. Sprutar ju polermedel flera meter runt omkring oavsett hur lite man använder. Grymt jobbit att göra rent alla rutor/lister...... :roll:
Användarvisningsbild
av sinus
Vad för polermaskin är det du har köpt?
Om du häller på lite polermedel, sätter ner hättan/hättorna mot bilen o flyttar den lite så det smetas lite o sen startar bör det inte spruta ngt. Kan förvisso kanske göra det med typ hårvax då det är väldig lättflyttande men bör inte göra det.
Användarvisningsbild
av ER
Om man ser till att polerdynan är fuktig innan man börjar så blir det enklare, går inte åt lika mycket medel eller stänker lika mycket tycker jag. Gäller både roterande och ocillerande.
Användarvisningsbild
av sinus
Får en sämre verkningsgrad genom att blöta polerhättan

Äkta Roundup fixar det enkelt.... var sä[…]

Byta tändningslås

Du skall kunna byta låset mot ett nytt, l&ar[…]

Jag köpt hem Mcase-säkringar för […]

Volvo 945 STARTAR EJ

Startspärren klipper väl bara soppan? S&[…]