- sön 04 jul 2010, 18:16
Jo, emn packningen kan ju vara ok, och packningen kunde väl kanske varit ok rdan innan bytet och felet hela tiden varit kylaren?
Moderator: Moderatorer
SweetMama skrev:men dom planade toppen å allt så packningen måste ju blitt bytt,, men om kylaren vart trasig borde de inte vart olja i de vattnet innan oxå?? de har ju kommit nu :S
SweetMama skrev:olja i expansionskärlet,å de bekräftades av verkstan.Jo, den borde blandat olja och vatten då med. Men om den hade olja i expansionskärlet innan den lämnades in så finns ju den teoretiska möjligheten att kylaren varit problemet hela tiden.
*pettson* skrev:Nu ska jag berätta vad JAG hade gjort i ditt läge. Men det är ju jag det..
Jag hade ringt imorgonbitti och frågat verkstaden vad DOM tycker jag ska göra. Det är nämligen dom som ska stå för fiolerna oavsett vad som görs. Tycker dom att bilen ska bärgas 100 mil så gör så, men det är dom som ska beställa bärgaren så inte du behöver bry dej. Om dom tycker att du ska köra med bilen. Gör så, men spara kvitton på olja och annat som dom ska stå för, naturligtvis ska dom stå för resten av reparationen när du är tillbaka det då är deras önskan du utfört. Säger dom att du ska lämna in bilen där du är, gör så, men DOM ska leta efter en verkstad dom vill du ska lämna in bilen på så inte du får skit i efterhand. Kan tyckas att det är lamt att stå där med händerna i fickorna. Men att ta eget ansvar i din sits kan faktiskt göra så att du får stå för allt, en gång till..
…När den femstegade lådan inf[…]