- ons 10 maj 2006, 19:51
#42266
Har varit på service idag. B4-locket blev kollat av mekaren. Den är som ny. Olja-nivå ok och TCM mjukvaren var faktisk den nyaste (blev uppdaterat tillsammens med ECM och ETM mjukvara i samband med ett garanti-fix)
Den adaptiva reglering är nu nollat och kommar problemet igen tycker VolvoBil att vi skall spola lådan och byte oljan. En ny ventilstyrning kostar kring 5000 SEK.
Jag fick fixat ganske mycket förutom servicet. Små grejer - men ändå. Allt incl. 10000 mils servicet kostade 2600 SEK. Fan var billigt. Till och med har jag fått den bästa service jag någonsinn har upplevat vid ett verkstad...
Nu får jag ju så kolla på om problemet återkommar. Den har ju bara gjord det 4-5 gångar på 8 månader - så jag vet inte om man helt enkelt får acceptera ett enkelt miss ibland???
Tack till alla för svar.
Kör försiktigt
VH Esben
hakank skrev: Har ingen aning om vad locket gör tyvärr. Men återkom gärna när du byttTjena igen
och provkört!
Hälsningar,
/Håkan
Har varit på service idag. B4-locket blev kollat av mekaren. Den är som ny. Olja-nivå ok och TCM mjukvaren var faktisk den nyaste (blev uppdaterat tillsammens med ECM och ETM mjukvara i samband med ett garanti-fix)
Den adaptiva reglering är nu nollat och kommar problemet igen tycker VolvoBil att vi skall spola lådan och byte oljan. En ny ventilstyrning kostar kring 5000 SEK.
Jag fick fixat ganske mycket förutom servicet. Små grejer - men ändå. Allt incl. 10000 mils servicet kostade 2600 SEK. Fan var billigt. Till och med har jag fått den bästa service jag någonsinn har upplevat vid ett verkstad...
Nu får jag ju så kolla på om problemet återkommar. Den har ju bara gjord det 4-5 gångar på 8 månader - så jag vet inte om man helt enkelt får acceptera ett enkelt miss ibland???
Tack till alla för svar.
Kör försiktigt
VH Esben