Volvo S60N (11-17) V60, XC60 (09-17) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CabBO
Är det någon som vet när den nya S60 kommer. Den skulle komma till bilfirmorna så man skulle kunna provköra dom till midsommar. Nu har det gått en vecka efter det och inget hänt.
Är dom försenade igen. Skulle kommit i början av juni från början. Är en intresserad C70N ägare som är intresserad av den nya S60.
Användarvisningsbild
av Guru
CabBO skrev:Den skulle komma till bilfirmorna så man skulle kunna provköra dom till midsommar.
Var har du fått det ifrån? Officiell premiär hos Volvohandlarna är helgen vecka 35.
av EMIVIK
Första leverans här uppe i Luleå är för närvarande 12 Juli. Dock blir detta ej en "demobil" utan en "hall-bil".
Användarvisningsbild
av Brainy
Jag klämde på nya S60 idag (smygpremiär), vilken bil! Får volvo behålla gubbstämpeln efter den där bilen har börjat synas ute på gatorna så vet inte jag.

Väldigt synd att dom inte byggt den som femdörrars med halvkombibaklucka (eller vad det kallas). För till formen är det ju en sådan.

Imponerande!

Inte fullt lika imponerad blev jag av mig själv när jag skulle ta några foton och upptäckte att jag inte hade något minneskort i kameran :oops:

/Anders
Användarvisningsbild
av CabBO
Jag har varit vid två bilia anläggningar, en där jag bor och en där jag jobbar och båda sa i slutet av maj att den skall komma till midsommar till hallarna för provkörning mm. Dom fick mitt telefon nummer för att ringa mig när det blir dax för bokning av provkörning. Ingen har hört av sig ännu. Fick beskedet från allra första början att S60 skulle komma i början av juni, men har blivit försenad. Alltså är den nu ca 1 månad försenad hittills. Väntar med spänning för provkörning och eventuellt byte av bil.
Användarvisningsbild
av Funk
Volvohandlarna har en öppen helg då dem gör premiär... och som det sagts tidigare i tråden så lär det vara v.35. Det är fortfarande sekretessregler som gäller för det fåtal bilar som rullar fram tills dess.

/Thomas
Användarvisningsbild
av CabBO
Om det är V35 som det sägs här så har dom ju ändrat lanseringen till efter sommaren. Antagligen så har S60 blivit försenat igen och kan inte komma till midsommar och man vill inte ha lanseringen under semestern. Då får jag väl vänta på mitt samtal från Bilia till den kommer V35.
av EnVolvo
CabBO skrev:Om det är V35 som det sägs här så har dom ju ändrat lanseringen till efter sommaren. Antagligen så har S60 blivit försenat igen och kan inte komma till midsommar och man vill inte ha lanseringen under semestern. Då får jag väl vänta på mitt samtal från Bilia till den kommer V35.
Volvo-säljarna har varit i Portugal denna vecka för provkörning av S60 och titt på V60. Detta har varit planerat sedan länge så jag tror inte på försening snarare önsketänkande från åf att få bilen till midsommar.
Användarvisningsbild
av FiddeUBC
Jag fick se nya S60N idag inkörd för att ta av transportplast och putsa upp den. Det lär inte dröja länge innan man ser den ute på vägarna.
Användarvisningsbild
av Funk
FiddeUBC skrev:Jag fick se nya S60N idag inkörd för att ta av transportplast och putsa upp den. Det lär inte dröja länge innan man ser den ute på vägarna.
Bor man här i stan så börjar man tröttna på S60, men kan å' andra sidan snart se V60...

/Thomas

När jag laddar ner får jag hela nä[…]

Hej! Hur får man varvräknaren att funk[…]

Intressant berätta mer... kunde du smö[…]

Det går, men det ända "rätta&[…]