- ons 30 jun 2010, 13:02
Kärt barn har många namn.
Provade en kompis V70, 2003 som gör en 180 graders sväng (diameter) på ca: 12 meter.
Det känns helt ok och som det skall vara kan jag tycka.
Min bil, en 2007 har nog en svängdiameter på 15, kanske 17 meter (jag har inte provat men jag kan i minnet jämföra bilarna)
Det är grymt dåligt och som att köra på 1960-talet när dåtidens snorungar var tvungen att köra lite till vänster för att göra en högersväng p.g.a. dåtidens dålig svängradie.
Varför så dålig styrradie? beror det på något stopp i hjulhuset?
EDIT: 100708
Nu har jag kollat upp att bilens svängcirkel är 11,9 meter.
Det verkar bilen klara av enligt en snabb mätning med måttband.
Därmed är det inget fel på min finlandsfärja.
Det stopp som finns är det heller inget fel på. Den sitter där den sitter och det är bara att vänja sig göra som gubbsen på 60-talet.
Svänga uta helvette till vänster INNAN man skall svänga höger! :evil:
Tack för mig och denna tråd avslutas härmed.
Provade en kompis V70, 2003 som gör en 180 graders sväng (diameter) på ca: 12 meter.
Det känns helt ok och som det skall vara kan jag tycka.
Min bil, en 2007 har nog en svängdiameter på 15, kanske 17 meter (jag har inte provat men jag kan i minnet jämföra bilarna)
Det är grymt dåligt och som att köra på 1960-talet när dåtidens snorungar var tvungen att köra lite till vänster för att göra en högersväng p.g.a. dåtidens dålig svängradie.
Varför så dålig styrradie? beror det på något stopp i hjulhuset?
EDIT: 100708
Nu har jag kollat upp att bilens svängcirkel är 11,9 meter.
Det verkar bilen klara av enligt en snabb mätning med måttband.
Därmed är det inget fel på min finlandsfärja.
Det stopp som finns är det heller inget fel på. Den sitter där den sitter och det är bara att vänja sig göra som gubbsen på 60-talet.
Svänga uta helvette till vänster INNAN man skall svänga höger! :evil:
Tack för mig och denna tråd avslutas härmed.
Senast redigerad av 3 poker, redigerad totalt 0 gång.
- By Xc90Polestar