Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av 1bilar
Hej igen!

Någon som vet!
var sitter kupefilter på Volvo S60 2001?
lätt att byta själv?

Tack för alla svar!
av Tartryffel
Mycket lätt att byta själv. Ta bort plastpanelerna under handskfacket, själva handskfacket rör du aldrig. Sen sitter det i en vit hållare, bara att dra rakt ut.
av Sjöle
Jag har precis bytt filter i dag. Fast jag har en V70 -05 som troligen ser precis lika dan ut inuti. Stämmer som sagt tidigare med tillägget att min bottenlucka var svart. Sedan sitter bottnen fastskruvad med 4 torks med samma storlek. Lite knepigt att montera nya filtret som sedan spänner några millimeter mot botten.
av Tartryffel
Sjöle skrev:Jag har precis bytt filter i dag. Fast jag har en V70 -05 som troligen ser precis lika dan ut inuti. Stämmer som sagt tidigare med tillägget att min bottenlucka var svart. Sedan sitter bottnen fastskruvad med 4 torks med samma storlek. Lite knepigt att montera nya filtret som sedan spänner några millimeter mot botten.
Du har inte satt filtret på fel sida då? Finns ju två platser, ska bara sitta filter på ena.
av Tartryffel
Som sagt, det finns två sorters filter, båda passar i hållaren men det ska bara sitta ett där. Många sätter båda. Du kanske ska kolla det?
av Sjöle
Nej, ena facket var tomt. Kan man sätta fel, och vilket fel kan då uppstå?
av Tartryffel
Nej om ena facket är tomt är det lugnt. Men det händer att folk köper det stora (dyra filtret) och ska stoppa dit, ser att facket för det är tomt och trycker dit sitt filter, men missar att plocka bort det gamla (billiga och enkla) filtret i andra facket. Då blir det för mycket motstånd i filtret.
Bromsbelägg byte

Å du kan ju bromsa lite mera fösta tide[…]

I sverige byter vi sällan komplett v&au[…]

Är inte gräns för varning 51mm? nor[…]

XC60 -21 lite frågor

Det orangea visar väl bara att det är ma[…]