- lör 19 jun 2010, 16:32
gnestakalle skrev:Jag kan inte tänka mig att det är krockkudde på den men ska kika. Brukar väl stå indikerat någonstans på ratt/instrumentpanel isf. Jag får göra ett försök med torx!pasolini skrev:Update:Jag var ute på nätet för att kolla om jag kunde hitta något om hur man lossar rattnavet för jag hittade inget i forumet. Jag hittade inget på nätet heller.
Signalhorn mot batteri = perfekt
Ohmmätning +-kabel = perfekt
Ohmmätning jordkabeln fram till säkringsdosan = fail. Får vacklande högt/inget värde alls när jag trycker på ratten för att sluta kretsen. Tyvärr är jag rätt lost när det gäller bilar förutom lite kunnande inom el så jag har inte listat ut hur ja ska få bort frontstycket på ratten. Läste något om att den skulle dras rakt ut men har försökt och inte lyckats trots relativt kraftigt våld 8) Det är två hål bakom ratten där det bör vara skruvar som håller frontstycket men går inte att se och jag har försökt med ett par olika mejslar men utan resultat. Help needed
Vetten har förresten helt rätt när han påpekar det där med krockkudden det var något som slog mig också medan jag jagade på nätet. Om du har krockkudde så skall du vara mycket försiktig och inte göra något innan du samlat på dig info så att vet exakt hur du skall gå tillväga. Jag undrar förresten om det inte är torxskruvar som håller rattnavet och då finns chansen att den finns bland originalverktygen om du har dom kvar.
Mvh GK