Här diskuteras allmänna bilfrågor oavsett märke som inte passar in i övriga forum.

Moderator: Moderatorer

Ticken skrev:Är det 618kr med frakt?

/Ticken
Visst är det så!!
Totalt blev det $75.98 USD och detta blev 618.30 SEK.
Kan lätt leva med om den inte fungerar om den skall för det priset. Nu får jag vänta en vecka eller lite till innan den dimper ner här.
Skall bli väldigt intressant å se om den ens fungerar eller inte. Har läst lite varierande om "icke original" LMM's.
Ticken skrev:
Nu är det kanske bara jag, men jag skulle nog hellre handla av vparts i detta fall. Delvis för att jag tycker det är nästan alltid lång leveranstid från utlandet, drygt att behöva vänta flera veckor på ens vara.. Och delvis för att allt jag handlat av vparts tidigare har varit superbra.

/Ticken
Det tar inte flera veckor från USA, Jag köper mycket därifrån och använder alltid snikfrakt dvs billigaste USPS alternativet och det tar normalt 1 vecka eller 1,5 vecka att få det till Stockholm beroende på om säljaren är snabb att posta.
Magnus308 skrev:
Ticken skrev:
Nu är det kanske bara jag, men jag skulle nog hellre handla av vparts i detta fall. Delvis för att jag tycker det är nästan alltid lång leveranstid från utlandet, drygt att behöva vänta flera veckor på ens vara.. Och delvis för att allt jag handlat av vparts tidigare har varit superbra.

/Ticken
Det tar inte flera veckor från USA, Jag köper mycket därifrån och använder alltid snikfrakt dvs billigaste USPS alternativet och det tar normalt 1 vecka eller 1,5 vecka att få det till Stockholm beroende på om säljaren är snabb att posta.
Häftigt, det visste jag inte faktiskt :)

/Ticken
Nu har jag fått hem delen... Tar man sig en ordentlig koll och jämför delarna så förstår man varför dem är så billiga (piratdelar). Värmetråden eller hela LMM delen på insidan är helt annorlunda. Så man får nog vad man betalar för.
Monterade den direkt å provstartade bilen och den startar iaf och utan felkoder osv.
Ikväll skall jag ta mig en tur med bilen och koppla in OBD-diagnostiken och jämföra bränsleförbrukningen å lite annat för att se om det blir bättre/sämre med denna piratdel.

Får hoppas att den fungerar men för 618:- har jag råd å chansa å leka lite :)
Återkommer...
Ticken skrev:Skulle var kul med en bild på orginaldelen och en på din piratdel, bara för att jämföra. Bra om det funkar annars!

/Ticken

Skall försöka fixa tid imorgon å ta bild å original vs pirtat. Piratdelen har liksom en smaltråd istället för en bredtråd samt att man ser komponenterna typ.
Men jag bryr mig inte sålänge den fungerar isåfall.
Nu har jag faktiskt vart ute och kört några mil och vart inkopplad med OBD2 diagnostiken.

Resultatet är att det fungerar KANON och nu går den iaf bra!

Tidigare låg Long Time Fuel Trim på mellan ca -9 och -15 hela tiden och det betyder att bilen går för fett (för mycket bränsle).
Nu ligger det allt mellan ca +4 och -3. (Har filmbevis, hehe).
Nu nu skall luft/bränsle ratio vara kanon för en såpass gammal å sliten bil så jag är kanon-nöjd!
Nu får tiden utvisa om det var fel på LMM (ryckningarna och att motorn dog) samt hållbarheten på denna piratdelen.
Återkommer med bilder på original vs pirat.

//Kensty
Vårda v90 2025

Tackar ,har folierat lampor, takkant och trö[…]

installera dragkrok

@Wallner77 , Hade halt utan tvekan köpt en o[…]

Det pratas om att adaptiva farthållaren anv&[…]

Ingen bromsvätska

Har du provat lossa rören vid huvudcylindern[…]