Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Gathor
Ok, kunde inte hitta någon med exakt problem så skapar en ny tråd.

Först av allt, har haft problem tidigare med varvtalet då den ville dö ibland efter att man hade kört lite hårdare än vanligt, tex varvat upp motorn till 3-3.5 tusen varv. och när man kommer till ett rölyse och drar ner kopplingen så vill motorn dö.

Kommer ner till kanske 200varv och sen hoppar upp till 1tusen varv och ner och upp och ner. m.m.

Men det problemet verkar ha löst sig själv. Men nu så är jag lite fundersam över ifall neutral läge.
vanligvis med koppling så ligger det på 700varv och när jag slänger i neutral och släpper kopplingen så hoppar den ner till 500varv och börjar vibrera i ratt och hela bilen.

Vad kan vara fel? Har dragit upp en video som ni kan kolla på. Och ursäkta för slutet av klippet :P

[youtube]<object width="480" height="385"><param name="movie" value="
name="allowFullScreen" value="true"></param><param name="allowscriptaccess" value="always"></param><embed src="
&" type="application/x-shockwave-flash" allowscriptaccess="always" allowfullscreen="true" width="480" height="385"></embed></object>[/youtube]

Tack för tips Minnesfragmenten kommer sak[…]

Bokat service såhär en månad i f&[…]

XC70 D4 Brusten multirem.

Hej. Då har även min bil råkat u[…]

Byte krossad framruta 244 1975

Tack för utförligt svar! Att limma prydn[…]