gimmi skrev:Vilken kommentar!!!
Om de är fel monterat kuggrem de är samma sak, eller fel monterat jämför med vevaxel
De galler att man missar tre eller mer kuggar kolvar slår i ventiler
Om man missar en kugg, bilen startar men drar mycket bränsle, sämre prestanda ...(styrenhet gör inställning efter remmen)
Tyvärr bilen startar ej ventiler er redan kass
Ja visst va det. Med tanke på att många har väldigt konstiga ideer om hur en femma ska vara nollad så är det en befogad fråga. Kanske var jag inte tillräckligt tydlig med att kammarna och vevaxeln ska stå i sina resoektive 0-lägen samtidigt när man hakar på remmen. Men pratar man om saker som är själklart för en själv så kan man missa såna detaljer. Jag har försökt starta min med insugskammen ett halvt var fel bland annat. Ser man till att kolla upp alla enkla saker noga så kan man slippa en massa onödigt jobb för att man lyssnade på någon med förutfattade meningar.
Det är fullt möjligt att det är krokiga ventiler i toppen, men under rätt förutsättningar är det fullt möjligt att klara ventilerna i motorer som ska krocka i teorin.