Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Rookkeer
Har en 855 GLT -94 som är ganska trött jämn först med andra glt, det är ungefär som att det inte finns något botten sug i den, närman gasar upp på 3:ans växel så när man kommer upp till 80 km/tim så stryper den sig själv.

Jag har läst ut felkoderna på A6 och dom koder som fanns gällde kamaxelgivare båda 2 men bilen startar ju, så vad kan det var för fel? får jag inte ordning på det så ska jag testa att byta till T5 kammar.

//Rookkeer
av *pettson*
Sammanfattar vi så..
Du har felkod på kamaxelgivaren men har inte raderat för att se om den är aktuell.. Motiv: bilen går
Det är så att du bör nog kontrollera ändå..
Vad gäller att byta kamaxlarna till T5 så förstår jag inte varför du ska göra en slö bil slöare? T5 kamaxlar är mycket snällare och gör inte en sugmotor nåt gott.
Naturligtvis har du kontrollerat att ditt variabla insug fungerar så motorn kan göra sitt yttersta?
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Jag läste någonstans att T5 axlar skulle vara bra, hur kollar man insuget, jag har raderat alla koder nu ska kolla dom imorgon
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Hej!

okej dåskajag inte byta dom, ska ge mig på din guide som är bra

åter kommer med svar
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Nu har jag fått loss allt när jag tycker i hopp klockan och kollar på spjälet så öppnar sig spjälet lite sedan håller det sig i samma läge ska det vara så?

//Rookkeer
av *pettson*
Rookkeer skrev:Nu har jag fått loss allt när jag tycker i hopp klockan och kollar på spjälet så öppnar sig spjälet lite sedan håller det sig i samma läge ska det vara så?

//Rookkeer
Lite?.. Det ska flytta sej mellan långa och korta insugsvägen. Och om du inte blockerar klockans vacumintag så ska det INTE hänga kvar. När du släpper klockans vacumuttag så ska spjället fjädra tillbaka. Allt står på hemsidan.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Jag trycker ner axeln och blockerar då är det en öppning på ca3-6 mm när jag tar bort fingret så är den helt öppen, men medans fingret är där så flyttar den sig inte, sjussterade min vinkel också som du gjorde för minvar illa den med.
av *pettson*
Då vet vi att vacumet är helt och att spjället rör sej. Den ska röra sej så den blockerar ena kanalen eller har bägge öppna.
Användarvisningsbild
av Rookkeer
Pettsson vad ska jag leta eftre nu om bilen går illa ska jag kolla felkoder? vilka i så fall, funderar på att köpa chip till den, får visserligen bara 18hästar och 20nm till och bättre soppa förbrukning.

Jag är mycket interisserad ava tt få bilen att gå som en GLT igen

//Rookkeer

Finns säkert en kortare rem att köpa. […]

B230fk saknar kraft

Jag tycker inte den verkar stiga med laddtryck hel[…]

…När den femstegade lådan inf[…]

Tack för detektivarbetet, vad gött jag h[…]