Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av MangeV702001
Hejsan.

Har en V70 01, med Hu-603 stereo, och är fundersam om det finns nån nyare än den som passar, med tex mp3 eller andra tänkbara saker?

Kasset har jag absolut ingen användning av.

Mvh
av Tartryffel
Rätt onödigt att byta själva stereon, det är inte där flaskhalsen sitter. Har du Performancepaketet (lägsta/sämsta) så har du dåliga högtalare och inget slutsteg. Du behöver ingen HU-805 för att installera något av detta. Skroten har massor, för MP3-delen tycker jag det enklaste är att installera en ipodadapter.
av Tartryffel
IngemarS60 skrev:Hej! jag har hittat denna Volvo 01-06 GROM USB/iPod interface adapter

http://www.gromaudio.com/store/usb_adap ... rface.html
Är nogon som vet nått om denna?? Den finns tydligen att köpa från England där grom har nån återförsälja. Det måste väl bli billigare än att ta den från staterna?? Det bästa med den är att det går att använda ett usb minne bara..
Den ser ut att funka bra.
av Fred
För att svara på TS fråga så kan väl säga att Volvo inte har någon stereo som klarar mp3 till P2-bilarna. Man är utlämnad till eftermarknadsprodukter för att kunna lyssna på mp3. Antingen en helt annan stereo eller med en adapter så man kan koppla in sin iPod eller mp3-spelare i Volvo-stereon.

Om det enda är att man stör sig på att ha ett kassettuttag på HU:n, och vill fortsätta med original-looken, så är det HU803 som gäller. Denna har även centerhögtalare som gör otroligt mycket för ljudbilden. Dock har den inte några andra specialgrejer.

Mvh
/Fred
av Fred
Nej, varför skulle man få det? Man får ju inte med dörrhögtalarna, rattknapparna eller slutsteget heller...jag förstår inte ditt inlägg Tarttryffel... :roll:
av Tartryffel
Jo, så här var det. Du skrev så här:
Om det enda är att man stör sig på att ha ett kassettuttag på HU:n, och vill fortsätta med original-looken, så är det HU803 som gäller. Denna har även centerhögtalare som gör otroligt mycket för ljudbilden. Dock har den inte några andra specialgrejer.
"Denna" i ovanstående citat syftar på HU803, och den i sig har ju ingen centerhögtalare. Premiumpaketet, som inkluderar HU803, har det men då pratar vi om en bil med HU803 originalmonterad, och tråden handlar ju om att eftermontera. Vilket alltså leder till det jag skrev längre upp - det finns ingen anledning att byta från HU603/HU650 till HU803, problemet sitter inte i huvudenheten utan i dåliga högtalare och bristen på slutsteg. Och man byter knappast huvudenheten enbart för att den har en kassettspelare.

Jag vet förstås att du känner till det, däremot är det inte säkert att trådskaparen gör det. Det går att köpa en HU803 på skroten för 5500 kr (sjukt) och risken är att någon tror att man för de pengarna även får en schyst centerhögtalare, och sen blir gruvligt besviken.
av Fred
Ah, då förstår jag, vi kör lite hårklyveri här...jag borde skrivit "utgång för centerhögtalare". Sorry om jag var otydlig men att själva HU:n inte har en inbyggd högtalare trodde jag liksom var ganska uppenbart... :roll:

Jag svarade på TS fråga om det finns någon nyare modell med andra funktioner som inte har kassett: HU803.

Att HU803 skulle kosta 5500 på skroten kan jag dementera. Jag köpte min för 1200 för ett par år sedan. Det gäller bara att vara lite idog i sitt letande.

Vi har ingen aning om vad TS har för budget för att byta stereo. Kanske vill han bara kunna köra mp3 och då har han fått svaret, kanske vill han bli av med kassett uttaget för att han stör sig på det, kanske vill han ha lite bättre ljud, kanske vill han ha grymt mycket bättre ljud, det vet vi inte...han får väl specificera lite nu när han fått lite information.
Radion XC40 2024

Jag har haft samma problem sedan jag köpte […]

Transmissionsolja till M66

Kollade lite mer nu, och volvo orginaloljan p&arin[…]

Hur drar jag ner kablarna till en ljusramp under n[…]

Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s40[…]