Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ziaal243
Jag vet att det rullar några TEST bilar ut på gatan med en Volvo diesel motor på 250 HK

Ni som kör en av de eller känner ngn , skriv lite om den bilen. Vill veta hur mkt de drar osv....
Användarvisningsbild
av Mats
Det vore väl inte helt omöjligt att Volvo utvecklar en 6 cylindrig dieselmotor.
Skulle vara om det rullar lite mulor nere i Göteborg...
Användarvisningsbild
av ziaal243
Nej, det ska vara en 5 cylindring på 250 HK. Jag vet att en Taxi som är ansluten till Taxi020 i sStockholm är utrustad med den motorn och är en Testbil. Jag vet att de nya diesel motorerna som komm ut i år började testas för 2 år sedan av samma taxiåkeri.
av Alminjo
ziaal243 skrev:Jag vet att det rullar några TEST bilar ut på gatan med en Volvo diesel motor på 250 HK

Ni som kör en av de eller känner ngn , skriv lite om den bilen. Vill veta hur mkt de drar osv....

E du helt säker att de finns dieselmotorer på 250 HK? :???: Då tror jag att ja skulle sett samt hört om den motorn för ca 1-2 år sen.. kan tilläga att jag såg nya S80 för ca 2 år sen..
Användarvisningsbild
av ziaal243
Ja, det är jag. Jag tror att den kommer komma ut om 2 år. Jag har svårt och tro att det är en 6a för annars hade det varit svårt och få in den i en V70, så jag skulle tippa på att det är en 5a som är fin trimmad
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Låter väl inte otroligt. Dieselboxtrimmarna drar ju upp effekten till 210 hk bara genom att spruta in mera diesel.

Drar man upp turbotrycket också så är det väl relativt enkelt att nå 250 hk i D5an.
Kontakten för släpvagnsbelysning

Jag är inne på dessa sedan tidigare, m[…]

D4 VEA dricker olja

Hoppas du fortsätter att uppdatera oss nä[…]

Det är membranet i oljefilterhuset som ä[…]

Bakaxelfråga 740?

Kan någon här visa mig en bild på[…]