Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Tompa R
Jag har en V70N-00 och har det stora sim kortet bak. Har fått ett 2G kort från telia (32K)
Telefonen startar och jag slår pinkoden. Sen står det startar och därefter är den igång. Minne står det till vänster och meny till höger. Jag undrar om det ska stå operatörens namn där det står minne och meny? När jag slår ett nummer så kopplar den, och i stereon står det telefon men jag kommer inte fram. Samma sak om jag ringer till numret i bilen så säger de bara att numret inte går att nå för tillfället. Jag kan inte heller få upp minnet i telefonen för då hänger den sig med texten: arbetar. Jag har provat att återställa till fabriks inställningar men det funkar ändå inte. Kortet från telia är laddat och ska funka. Någon som vet hur jag ska göra för att få igång den???
av d98josu
I de bilarna är det en Nokia under lastutrymmet om jag minns rätt. Prova att göra telefonen strömlös (ryck sladden om det finns eller batteri/säkring) ta även ut SIM-kortet (eventuellt sudda med suddgummi för att få bort beläggning på själva SIM-kortet.

/ Johan
Användarvisningsbild
av Kaxe
Du måste få tag på ett kort med 8K minne, telefonen klarar inte kort med mer minne.... har ett 8K i min och den funkar kanon men sätter jag i kort med mer minne så är funktionen lika med 0
av Tompa R
Kaxe skrev:Du måste få tag på ett kort med 8K minne, telefonen klarar inte kort med mer minne.... har ett 8K i min och den funkar kanon men sätter jag i kort med mer minne så är funktionen lika med 0
Okej. tack så mkt. snacka med comviq och de skulle fixa det
av Tartryffel
Tompa R skrev:
Kaxe skrev:Du måste få tag på ett kort med 8K minne, telefonen klarar inte kort med mer minne.... har ett 8K i min och den funkar kanon men sätter jag i kort med mer minne så är funktionen lika med 0
Okej. tack så mkt. snacka med comviq och de skulle fixa det
Det var snällt av Comviq när du har Telia :)
av Vitas
Jag köpte ett Comviq kontant startpaket idag på lokala OKQ8 till min S80 2,9 -1999.
Telefonen funkar perfekt med det kortet.
(Har en Nokia som är mont i bagageutrymmet)
/Anders

Du borde rimligen kunna testa att koppla ur ABS-mo[…]

Jag rengjorde givaren eller iallafall gallerspring[…]

Kan det vara så att det är problem med[…]