Volvo 240 & 260, 340 & 360 samt 440, 460 & 480 relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av heavy
#404751
Du kan kolla B-pumprelät är ett Vit regtangel format på sexstift har för mig att, det sitter bakom Handsfacket, en lödning skakar loss, är ett vanligt fel
köp nytt eller hitta på Skroten å testa med, artnr står på
Användarvisningsbild
av Sparkz
#405087
Många svar, men vi får reda upp det lite grann.

Bränslesystemet vill ha varvtalssignal från tändsystemet innan bränslepumpen startar, det för att pumpen ska stanna om du krockar och motorn stannar. Med en trasig slang i motorrummet vill man inte att pumpen ska fortsätta pumpa bränsle till det varma avgasröret. Men tvärt om är inte möjligt, tändsystemet kan inte döda bränslesystemet. Tändsystemet är nr.1 att felsöka.

Ingen gnista, tändlägesgivare eller slutsteg är det första att kolla. Spolen går sällan sönder.
B230E K-Jetronic 740 till 240

Rent generellt, är motorn byggd för 98 […]

Det är så det ska fungera och anledning[…]

Kan inte låsa upp dragkroken

S40 2009 Låset till dragkroken kärvar. […]

Kullagret där rattaxeln går in i styr[…]