Här kan ni klottra av er sport, politik, efterlysningar m.a.o offtopic!!!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av GT-mannen
Hittade följande i en notis i Dagens Nyheter som bevisar att islänningarna har humor trots vulkanutbrottet.

”Sorry for the flight delays, Europe. We were aiming for London, but it's hard to be accurate when firing a volcano” är ett av skämten som cirkulerar.

Ordvitsar är också populära, som den här: ”A special announcement to the British and Dutch Governments: We don't have C in the Icelandic alphabet, so when you ask for Cash, all you get is Ash”.

Eller den här: ”Icelandic taxpayer to Britons and Dutch: forget Icesave, kiss my ash!”

Även Island får sig en och annan känga: ”First they burn our money, then they send us the ashes.”

Och slutligen:

”The last wish of the Icelandic economy was to have its ashes scattered over Europe…”

:lol:

/Håkan
av Cicaro
:lol:
Användarvisningsbild
av gundj
Islänningarna gör en "Haiti", först bankrutt, sedan naturkatastrof och internationella hjälpinsatser och välgörenhetskonserter.
Dom är inte dumma inte :-)
av matzen10
Det tar 7 sek för maten att passera från munnen till magen. En människas hårstrå kan hålla för 3 kg. Längden av penis är tummens längd gånger tre. Lårbenet är hårt som betong. Kvinnans hjärta slår snabbare än mannens. Kvinnor blinkar två gånger mer än män. Vi använder 300 muskler bara för att hålla balansen när vi står. Kvinnan har läst hela den här texten. Mannen tittar fortfarande på sin tumme..
Användarvisningsbild
av jojjeblom
Matthandlaren sov lite oroligt och pratade i sömnen.
- Persisk matta 40 000 kr, Kashmir 35 000 kr.
Hans hand känner på hustrun och han mumlar:
- Begagnad dörrmatta, en och femtio.
Användarvisningsbild
av bjompa
Höhöhöh 1994 kanske....
Användarvisningsbild
av jojjeblom
En tjörnbo kommer till kommunhuset och får träffa en tjänsteman på fritidskontoret:
- Vi har startat en förening och vill ha sånt där medlemsbidrag?
- Jaha, säger tjänstemannen och tar fram en ansökningsblankett. Vaddå för förening?
- En bögförening.
- OK ... vilket är föreningens motto eller valspråk?
- Fetta kan kvetta.
- Hmmm, det låter inte riktigt bra. Går det att ändra? Det vore fint om det fanns en lokal anknytning också.
.
.
.
.
- Funkar detta: Tjör'n i röva?

Trevlig helg på er :D
  • 1
  • 133
  • 134
  • 135
  • 136
  • 137