- ons 21 apr 2010, 10:53
Det är väl klart som korvspad att man får anpassa farten efter situationen, är det en ny och okänd upptäckt?
-När sommardäcken tex börjar närma sig 2-3 millimeter vattenplanar det ju så mycket lättare, då slår i alla fall jag av på tempot om det är mycket vatten på vägen, tydligen är jag ensam om detta.
Jag har en mycket bestämd uppfattning att att man inte bara enkelt kan skylla på grejerna när man kör över ungar och krockar på andra bilar... man kan inte bara stå på och skylla på halka, dåliga däck osv och så vidare när man brakar av vägen...... det var ju tex vägverkets fel....
llesrof skrev:"Hur kan du lova det, killen som kör sakta men friktionsdäck stannar på precis samma sträcka som killen med sommardäck som kör lite fortare."Där hålller jag inte med dig överhuvudtaget..... det är inget snack utan högst allvarligt.
Det går utmärkt att försvara sin ståndpunkt om lämpligheten, eller olämpligheten i det här fallet, i att köra med slitna friktionsdäck på sommaren, genom att säga att man anpassar hastigheten. Jag tror helt enkelt inte att de som påstår detta i kör i 100 Km/tim på 110-sträckorna bara för att ha marginalen på sin sida. Men det låter ju bra när man snackar.
Det är väl klart som korvspad att man får anpassa farten efter situationen, är det en ny och okänd upptäckt?
-När sommardäcken tex börjar närma sig 2-3 millimeter vattenplanar det ju så mycket lättare, då slår i alla fall jag av på tempot om det är mycket vatten på vägen, tydligen är jag ensam om detta.
Jag har en mycket bestämd uppfattning att att man inte bara enkelt kan skylla på grejerna när man kör över ungar och krockar på andra bilar... man kan inte bara stå på och skylla på halka, dåliga däck osv och så vidare när man brakar av vägen...... det var ju tex vägverkets fel....
Friheten dog i Sverige 1967 när den fria farten försvann.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.
Alla vill dö unga, men helst så sent som möjligt.