Här kan ni medlemmar presentera era bilar med bilder, information etc. Skriv gärna era projekt ni håller på med också! Max en tråd per bil!

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Inte bra :???: Jag körde med 1 bar i vinterdäcken tidigare, tyckte väl bilen dragit mycket soppa på sistone :wink:

Skönt att slippa smattret från dubbarna kan jag tänka mig :P
Användarvisningsbild
av Tomas88
Skönt som fasen. Tycker i och för sig de väsnas en del ändå. Men det är bara att höja stereon lite extra :wink:
Men att de är snyggare är ju det bästa. :)

Bild

Var förresten på Biltema idag. Handlade bland annat nya skivor och belägg bak till bilen.
Blir kanske byte till helgen.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Igår blev det byte av bromsskivor och belägg bak.
Ev byter jag beläggen fram snart också men de får slitas lite till.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Har du inte tagit några bilder :wink:

Akta så det inte slits för mycket fram bara :)

/Kalle
Användarvisningsbild
av Tomas88
Tog inga bilder på bytet denna gången.

Kalle; Beläggen ska slitas. :wink:
Tror beläggen är lagom inkörda nu så nu är det bara att nita.
av meggan15
Hej Tommas, en snabb fråga till dig. Vad har du för storlek på dina sommarhjul? jag har själv 215/45 17 och vid lite last i bagagen så går mina bakhjul i skärmkanten vid gupp å liknande. Dina bakhjul ser heller inte lika "sänkta" ut som på min.

MVH Robin.
Användarvisningsbild
av Tomas88
Jag har 205/45 R17
Alltså lite lägre profil än du.

45 är ju profilen/höjden i procent av bredden. Ska man ligga nära originalhöjden eller omkretsen med 17 tummare på S40 så är 205/45 17 det man kommer närmst med.
Låter inte som att det borde göra så stor skillnad på 205 och 215 men de däckverkstäder jag pratat med har i och för sig sagt att man inte skall ha större på S/V40 för att det tar i lätt annars.
Användarvisningsbild
av ~Kalle~
Tomas88 skrev: Ev byter jag beläggen fram snart också men de får slitas lite till.
~Kalle~ skrev:Akta så det inte slits för mycket fram bara
Tomas88 skrev: Kalle; Beläggen ska slitas. :wink:
Ja, fast inte för mycket ;-//
Användarvisningsbild
av Tomas88
Ja ja Kalle. Då byter jag, :wink:

I eftermiddag/kväll har jag grejat med handbromsen. Fick för mig att wiren gått av eftersom handbromsen tog väldigt högt upp och om man kollade in vid hjulet så rörde sig armen på handbromsen bara på ena sidan.
Men efter att ha läst lite på detta forumet så kom jag underfund med att det var mer troligt att armen till handbromsmekanismen på oket kärvade... vilket också visade sig vara fallet.
Har i alla fall smort upp handbromsen nu. Får se hur långe det håller.
Har fått kallelse till besiktning också så det är inte läge för handbromsproblem nu.
  • 1
  • 124
  • 125
  • 126
  • 127
  • 128
  • 137

Brukar det inte finnas möjlighet i dagens el[…]

Pilot Assist - finns det olika?

Min 2019 lägger av i 140 km/h, tror jag det &[…]

Carplay trådlöst?

Jag har själv sökt svar och lösning[…]