Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av wendtm
Hej!
Jag har fått *SRS Airbag service snarast* larm på min xc 90 t6 -03
Inget annat ilen har påvärkats, har sätt här på forumet att många har fått detta larm blandat med andra symptom men jag fick detta larm under körning.
Vad kan detta bero på? glapp nånstans?
Användarvisningsbild
av CarMan
kan vara mycke, jag gissar på de främre grock givarna som gått sönder
av brorsan1
Hej hej
srs airbag service snarast,råkade jag ut för 3 ggr förra året.en kompis från forumet släckte och raderade coden.
Jag köpte en egen ppc felcode läsare och släckte själv 2 ggr för en månad sedan dök samma code upp och röd gubbe också.Eftersom jag inte kunde släcka den bokade jag tid på volvo och talade om vilken felcode jag fått.
När jag kom in i verkstaden felsökte mekanikern också och mätte kablar och rengjorde kontaktstycken,men det visade sej att felet var i krockkudden i förarstolen vilket min ppc också visade.Det blev byte av sidokrockkudde.Verkstaden hade tagit hem krockkudden ifall att,så det var ju smidigt,den suveräna mekanikern bytte ut kudden,tog ca 2 tim.Jag såg den gamla kudden med kabelbrott som syntes tydligt åkte därifrån nöjd med ny kudde.
Min bil V70 170 hk business med felcode srs 0031
Användarvisningsbild
av greeeken
förarsidan sa du , fick för mig att de var ratten du menade
Men att byta ut sidokrockkuddepå 2 timmar?? VAd gjorde han gick på semester käkade glass tog tre koppar kaffe??????

till trådskaparen. Antingen frågar du nån som har felkodsläsare eller så åker du in till Volvo o läser av felkoder.
Det är som Carman säger det kan vara väldigt mkt.
av wendtm
såja, då har man bokat tid på lokala volvo verkstan.
Inte så kul, 01.04.10, hoppas att man slipper någorlunda lindrigt undan.
får väll återkomma senare med vad det var för fel.

När jag tänker efter så är de[…]

Dörrlås under vintern.

För två veckor sedan tvättade jag […]

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]