Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Volvo4life
Har en V70-04 2.5T och är grymt nöjd med den bilen. Går perfekt och fungerar alltid som den ska. Har ägt bilen i fyra år och alltid servat den på märkesverkstad. Nu till dilemmat! Bilen har snart gått 20 000mil (pendlar mil) och jag börjar bli lite orolig om allting sakta men säkert kommer att rasa. Typ Turbo med mera.

Bör jag byta bort den här bilen? Tacksam för svar!
Användarvisningsbild
av dieselmagnus
Nej!!!Om bilen fungerar bra och du kört "långa" mil är det inga problem. Det du kan göra är att byta olja mellan servicearna men är den i bra skick varför byta? Du kanske har en fet plånbok? 8) Jag skulle behållt bilen.
av llesrof
Om bilen går bra och du är nöjd med den finns det ingen anledning att byta om du inte bil byta för bytandets skull. En bil som aldrig krånglat börjar i regel inte heller att krånga senare.
Användarvisningsbild
av wissel
När sådana tankar dyker upp i mitt huvud så brukar jag tänka att man ALLTID torskar minst 25 k eller oftast lite till vid bilbyte, det är en ruggig massa reparationer som skulle fixa till något som du känner till varje detalj i. Nej jag lägger hellre 25.-35 tusen på min egen bil än ger dom till någon BilhandlarNisse som inte vet ett skit om vad han säljer eller ens bryr sig.
Olje o filterbyten varje 1000 -1500 mil är en god försäkring. Jag kör nog all service på halva nivån ungefär då jag gör det själv. Du bör om du kör klokt kunna köra den vart fall det dubbla.
8) Freddie
Användarvisningsbild
av Volvo4life
Tack för alla bra svar! Ni har övertygat mig att behålla volvon ett tag till! :-)-)

Vet vilken givare du menar. Hade upp den för[…]

Om muttern lossnar får du haveri,dom fyra mi[…]

Volvo car UX

Om du har google automotive i bilen så f&ari[…]

Vi har en Subaru XV, samma som Outback men kortare[…]