Volvo 700, 900, S/V90 (95-98) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...t.e.x B230A, K, E, F och så vidare....

Moderator: Moderatorer

av rd350
Tror Eet försvann med 960 beteckningen, ersattes med bara "S90" om du inte hade paket och 3,0 om du har paket. Hur det är på icke svensksålda vet jag ej, bara att det inte har något med executiv att göra. Dessutom finns det tre varianter av de sista executive, fyrsits, femsits och fyrsitsig med kylskåp i armstödet! Denna hade även justerbara ryggstöd i baksätet och bättre stoppning, en riktig glidare! 8)
av Redlös
Jaha, då vet man! Tyvärr kan man ju inte söka på äldre modeller på Volvos hemsida längre, där fanns ju utförliga beskrivningar på varje modell tidigare. Kan dock inte hitta detta längre. Har nämligen för mig att det är där jag har fått min uppfattning ifrån.
av rd350
Möjligt det står för "exklusiv" det har också funnits, men det var nog på tidiga 960. Ska man gå längre tillbaka så stod det för insprutning på 164orna som då hette just 164e.
Användarvisningsbild
av emwtur
Redlös skrev:Jaha, då vet man! Tyvärr kan man ju inte söka på äldre modeller på Volvos hemsida längre, där fanns ju utförliga beskrivningar på varje modell tidigare. Kan dock inte hitta detta längre. Har nämligen för mig att det är där jag har fått min uppfattning ifrån.
Har själv letat efter dom filerna - någon som har dom liggande och kan lägga upp någonstans ?

Annars ; Attackera webmaster på VolvoCars.se !

/emwtur
av Redlös
emwtur skrev:
Redlös skrev:Jaha, då vet man! Tyvärr kan man ju inte söka på äldre modeller på Volvos hemsida längre, där fanns ju utförliga beskrivningar på varje modell tidigare. Kan dock inte hitta detta längre. Har nämligen för mig att det är där jag har fått min uppfattning ifrån.
Har själv letat efter dom filerna - någon som har dom liggande och kan lägga upp någonstans ?

Annars ; Attackera webmaster på VolvoCars.se !

/emwtur
Ja, jag tyckte dom var riktigt läsvärda. Skandal att plocka bort så matnyttig information!
av Redlös
rd350 skrev:Möjligt det står för "exklusiv" det har också funnits, men det var nog på tidiga 960. Ska man gå längre tillbaka så stod det för insprutning på 164orna som då hette just 164e.
Förr stod "E" för einspritz = tyska för insprutning. Gäller även för Volvos motorbeteckningar.
av JE Jr
Hittade det där beg 7/900-dokumentet på datorn, kan maila det om nån är sugen.

E:et stod förresten för exklusiv och var ett utrustningspaket. Det stod dock att det inte fanns 1998 för att stdutrustningen utökades istället.

Mm, de stämmer att de var jag, kul att du kom!

Se min post längre upp, fullt av bilder. Det […]

Drivetrain Issue (V60 2024 T6)

Thanks for the link. To my understanding, I think […]

hjullager eller difflager

har lager ljud vänster fram låter mest […]