Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av aldorgan
Hejsan!

jag har ett störande problem på min 850, när bilen är kall så går den perfekt, men när den har blivit varm så börjar den rycka när man gasar, det är väldigt jobbigt när man har stannat och ska iväg då rycker den hela tiden så det är svårt att få upp farten, likadant om man ligger i 50 och ska upp till 70 så rycker hela bilen ända upp till 70km/h. men ligger man i jämn fart då rycker den inte så det är enbart när man gasar.

Vad kan det vara för fel?

MvH Aldorgan
av aldorgan
jag kollade felkoderna tidigare idag, och hittade inte nån felkod, men jag ska kolla upp det där med spjälllägesgivaren om det e den som spökar, brukar den ge sådana här symptom då? Men den givaren borde väl ha gett utslag på felkod om den skulle vara dålig? det är bara en tanke som jag har hehe :D
av *pettson*
aldorgan skrev:jag kollade felkoderna tidigare idag, och hittade inte nån felkod, men jag ska kolla upp det där med spjälllägesgivaren om det e den som spökar, brukar den ge sådana här symptom då? Men den givaren borde väl ha gett utslag på felkod om den skulle vara dålig? det är bara en tanke som jag har hehe :D
Ja den ger dom symtomen. Nej den ger inte felkod för detta.
av aldorgan
Hmm om jag förstår det rätt så är sockel A6 för tändsystem när man läsa felkoder, men det konstiga är finns ju inget stift i det hålet man ser ju rakt igenom? ska det vara tomt där på min bil?

Bensinmotorerna med manuell låda är ju […]

Vissa bilar 2022 har sensus. Hade en Xc90 2022.5 m[…]

Efter ha fått ecm och cem synkroniserade s&a[…]

Volvo xc60 2012-

Större chans att få svar om du frå[…]