- sön 14 mar 2010, 10:50
#389081
Tjena! Har lite småfrågor om min volvo 244 från -82. Tanken är att ja ska snygga till den lite och göra en praktisk bruksbil av den.
Ja ska då först konvertera till F. Sitter nu b23A i bilen, men har en 244 med b230F står som ja kan ta delar ifrån.
#1
Jag tänkte då passa på att plocka över styrväxeln med servo på ( vat att ja ska byta spindellederna ). Den är komplett med pump och allt, MEN jag har en servopump från en glt eller va de var liggandes, en sån med behållare på själva pumpen. Någon som vet om styrväxeln och den servopumpen går att montera ihop? De skulle liksom spara en hel del plats i motorrummet...
#2
Sen funderar jag på att sätta i dubbla batterier för att garantera strömtillförseln vid tuffa tillfällen, är det bara att stoppa ner ett extra batteri och paralellkoppla, eller tar elektroniken stryk p.g.a. den ökade strömmen då?
#3
Sen har jag ett litet problem med bilen i nuläget. På tomgång så svajar lysena ordentligt, och varningslamporna i instumenteringen börjar lysa svagt ( dom lampor som lyser när motorn står still ). Kan det vara för att de är dåliga kol i generatorn eller något sådant?
(Har 5 extraljus och xenon i originallyktorna om det kan göra någon skillnad? :mrgreen: )
Tack för hjälpen på förhand!
Ja ska då först konvertera till F. Sitter nu b23A i bilen, men har en 244 med b230F står som ja kan ta delar ifrån.
#1
Jag tänkte då passa på att plocka över styrväxeln med servo på ( vat att ja ska byta spindellederna ). Den är komplett med pump och allt, MEN jag har en servopump från en glt eller va de var liggandes, en sån med behållare på själva pumpen. Någon som vet om styrväxeln och den servopumpen går att montera ihop? De skulle liksom spara en hel del plats i motorrummet...
#2
Sen funderar jag på att sätta i dubbla batterier för att garantera strömtillförseln vid tuffa tillfällen, är det bara att stoppa ner ett extra batteri och paralellkoppla, eller tar elektroniken stryk p.g.a. den ökade strömmen då?
#3
Sen har jag ett litet problem med bilen i nuläget. På tomgång så svajar lysena ordentligt, och varningslamporna i instumenteringen börjar lysa svagt ( dom lampor som lyser när motorn står still ). Kan det vara för att de är dåliga kol i generatorn eller något sådant?
(Har 5 extraljus och xenon i originallyktorna om det kan göra någon skillnad? :mrgreen: )
Tack för hjälpen på förhand!
