NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av poseidon
Ok, fel formulerat. Mer rätt är:

Fel som inträffar inom 6 månader efter leveransen ansvarar säljföretaget för om det inte kan visa att felet inte var ursprungligt. Säljföretaget ansvarar inte heller för fel inom 6 månader om felets art är sådant att det är orimligt att hävda att det fanns redan vid leveransen.
av Calzune
Hej,
hade samma problem på min V50 (-07) precis då jag köpt den förra sommaren.
Under ett kraftigt ihållande regn så droppade det små droppar ned från belysningskonsolen på växelspaken.

Pratade med en mekaniker på Volvo som sa att rutan eventuellt skulle kunna vara lite otät vilket därmed skulle kunna visa sig precis på det stället. Åkte till en glasmästare som undersökte och sa samma sak.

Glasmästaren hade inget förslag på tätning utan det som gällde var att ta ur rutan och montera om den. Dock var risken då enorm att rutan då skulle spricka så det hela slutade med montering av en helt ny ruta.

Bilen hade tidigare gått som tjänstebil så jag vet inte när rutan var bytt (och om en ens var det någon gång), volvo hade inga uppgifter.
Jag köpte den dock inte av en volvohandlare men firman jag köpte av stod för hela bytet utan problem.
Efter bytet har jag inte upplevt några problem alls.
AC problem V70 2016 D3

Teoretiskt sett kanske CEM kan känna av att d[…]

Jag är ledsen, men din argumentation g&arin[…]

Går det stänga av denna permanent? Har […]

Vårda v90 2025

De där har väl i princip ingen underreds[…]