- sön 28 feb 2010, 12:39
Hej, jag funderar på nästan samma sak.. Det är så att jag har precis köpt en 242 -83a med B21a, och det är så att förgasaren flödar över, och kan starta, men blir oftast sur innan den gör det.
Jag har en 245a -92a med B230f som står hemma, den är väldigt ful i karossen, men motorn fungerade bra innan jag plockade växellådan från den.
Så då till min fråga: Om jag tar allt som har med sprutet att göra, (mycket jobb, men värt det) och sätter det på B21:an, vad säger besiktningen om det, får jag göra det utan att regga om bilen?
Måste jag ta med katten också i så fall?
För lite av min tanke var att ha sprutet från 245an och sen om jag vill slänga på någon vassare B230 så är det väl det bästa elsystemet/sprutet?
Ni får säga till om jag skriver illa, så ska jag försöka förklara bättre? :)
/ Erik Göransson
Jag har en 245a -92a med B230f som står hemma, den är väldigt ful i karossen, men motorn fungerade bra innan jag plockade växellådan från den.
Så då till min fråga: Om jag tar allt som har med sprutet att göra, (mycket jobb, men värt det) och sätter det på B21:an, vad säger besiktningen om det, får jag göra det utan att regga om bilen?
Måste jag ta med katten också i så fall?
För lite av min tanke var att ha sprutet från 245an och sen om jag vill slänga på någon vassare B230 så är det väl det bästa elsystemet/sprutet?
Ni får säga till om jag skriver illa, så ska jag försöka förklara bättre? :)
/ Erik Göransson
Elektriker från Hudiksvall, fråga om du tror att frågan passar mig.