Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av CarMan
Hej, är det nån som har iphon eller ipod som vet eller kan prova om den fungerar på samma sätt i bilen även om en lång usb förlängnings kabel andvänds.
Jag antar att det är en helt vanlig USB kabel, men skulle vilja ha det bekräftat (helst redan ikväll)
av xoxo
Funkar bra med fånen i xc60 med en helt vanlig USB kabel som förlängning.
av Tobbev
Enligt uppgift funkar det utan problem. Jag har dock inte ens provat min iPodTouch i bilen förutom att bara koppla in den och se om bilen hittar den.
Användarvisningsbild
av CarMan
låter lovande !
hoppas ni förstpd att jag inte undra över om et usb minne funka, utan om en ipod/iphone fungerar.
av Twendor
Min Ipod har fungert i et halvt år siden jeg fikk bilen, med forlenget usb kabel.
I kveld fikk jeg beskjed om å koble til, ingenting hendte, byttet kabel men ingen lyd.
Stengte stereoen, startet igjen fortsatt melding om "koble til Usb".
Hentet datterens Ipod-Touch og den fungerte helt normalt.
Ipoden min var defekt, spiller ikke musikk lengre. Strøm og lys fungerer, men ingen lyd.
Kanskje det ikke var så smart å la den ligge i bilen i den kulden som har vært i vinter. ?:-/
Användarvisningsbild
av Appel
Twendor skrev:Min Ipod har fungert i et halvt år siden jeg fikk bilen, med forlenget usb kabel.
I kveld fikk jeg beskjed om å koble til, ingenting hendte, byttet kabel men ingen lyd.
Stengte stereoen, startet igjen fortsatt melding om "koble til Usb".
Hentet datterens Ipod-Touch og den fungerte helt normalt.
Ipoden min var defekt, spiller ikke musikk lengre. Strøm og lys fungerer, men ingen lyd.
Kanskje det ikke var så smart å la den ligge i bilen i den kulden som har vært i vinter. ?:-/
Den kan ha "hängt" sig, beroende på modell så är det lite olika tillvägagångssätt, kika lite på denna länk så kanske du hittar info som kan hjälpa dig: http://www.apple.com/se/support/ipod/!
av Twendor
Appel takker for tips til link. :D
Jeg har en Nano, som nå fungerer fint :-)-)
Den hadde hengt seg, men er ok igjen.
I dag når Ipodèn ikke fungerte, var det kjekt å ha Cd-Skifter.
Benyttet for første gang AUX tilkoblingen, og koblet til min Sony mobiltelefon. Ble god lyd, men sluttet jo å spille for hver sang.
Användarvisningsbild
av CarMan
Det funkar fin fint med förlängningskabel, Tack för hjälpen. (det var viserligen en XC90 jag höll på med, men hade nog fått dåligt med svar på det forumet. )

Kan vara något så enkelt som att centr[…]

Om tändlås är kasst ?

Vad är symtomen om tändlåset ä[…]

Hej Killen som hjälpt mig har beställt […]

Virvelspjäll

Du behöver nollställa/göra adaption[…]