NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Fellow
chrissofsweden skrev:I vilket fall så lär man ur med original och då måste motorn lyftas. Det är det enda jag känner mig osäker inför.. att lyfta motorn 10mm känns inte säkert. Allt annat var väl en baggis..

/Christian
Jag sågade bort fästena så slapp jag lyfta:)
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Tigersågen är människans bästa vän ;) Då lär man skaffa fästen för styrboxen också? Kan du inte ta lite bilder i motorrummet på ditt skämt till bil 8)

skämt.. joke.. joker.. The Joker.. :-DD långsökt?

Det vore jättekul att se!

/Christian
Användarvisningsbild
av Fellow
chrissofsweden skrev:Tigersågen är människans bästa vän ;) Då lär man skaffa fästen för styrboxen också? Kan du inte ta lite bilder i motorrummet på ditt skämt till bil 8)

/Christian
Haha, lite långsökt var det:) Alltså jag kapade bara plastfötterna på boxen så jag slapp vinkla ur den gamla filterboxen och kunde lyfta rakt upp. Inga förstörda fästen annat än i boxen som jag ändå inte skulle ha? :)
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
Fellow skrev:
chrissofsweden skrev:Tigersågen är människans bästa vän ;) Då lär man skaffa fästen för styrboxen också? Kan du inte ta lite bilder i motorrummet på ditt skämt till bil 8)

/Christian
Haha, lite långsökt var det:) Alltså jag kapade bara plastfötterna på boxen så jag slapp vinkla ur den gamla filterboxen och kunde lyfta rakt upp. Inga förstörda fästen annat än i boxen som jag ändå inte skulle ha? :)
Det låter ju toppen! Bilder vore dock roligt som inspiration :D Glöm inte att ta kort på nya stereoinstallationen! ;)

EDIT: Kan ett sådant här sportluftfilter få bilen att låta lite roligare, tills man bestämt sig för hur man ska göra med ett konformat?

Bild

/Christian
av turbodream
Verkar ju skumt att man måste lyfta lite på motorn. Men är det verkligen värt pengarna, alltså ger det något mer än lite ballare ljud?
Användarvisningsbild
av chrissofsweden
turbodream skrev:Verkar ju skumt att man måste lyfta lite på motorn. Men är det verkligen värt pengarna, alltså ger det något mer än lite ballare ljud?
Som det står ska gasresponsen bli bättre/snabbare, liiite mer effekt (märkbart?) och lägre bränsleförbrukning (märkbart?).. och som du sa, ballare ljud.

Det enda som är riktigt säkert är nog ballare ljud.. om man gillar sånt 8)

Btw ger Simotas CCI-box samma "sportiga" ljud också?

/Christian

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]