Volvo 850, S/V70 (97-00) , V70XC (98-00), C70 (98-05)
relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Rudolfroffe
Jag inser att detta är lite off-topic men jag uppskattar svaren på den här sidan...

Har köpt torkarbladen "Flatblade" till S70:n förra sommaren och har varit missnöjd, egentligen redan från dag 1. Ser i topplogon att de gör reklam för bladen just nu - 148:- elller så. Passar alla bilar står det också och även min - inga problem med det. MEN, de låter något för jlgt. Det fordras ett rejält ösregn för att torkarna skall svepa ljudlöst över rutan. Vid lättare regn, och med intervall inkopplad eller urkopplad, studsar (mer eller mindre) gummit över rutan och för ett sabla oväsen.

Har jag haft otur med just mina blad eller finns det fler som har råkat ut för det här?
Finns det köpare som inte alls känner igen sig? (Och som inte jobbar på "Skruvat" :)

Nu får jag väl en skrapa från en moderator, att tråden flyttas osv, men kanske någon hinner svara ... :lol:
Användarvisningsbild
av sthlm
Mina lät vid montering men jag inbillade mig att det var något släppmedel eller skräp på gummit som var orsaken.
Drog rent bladen med T-röd på en trasa och efter det så är dom knäpptysta.
Har fått lära mig att sprit torkar ut gummi men det funkade för mig (hade bara T-röd innom räckhåll).

Kan väl tillägga att jag är kanonnöjd med mina efter detta
Användarvisningsbild
av deavil
Jag köpte mina från Feltema.. :-O)
Dom lät lite mindre i början, men nu är helt ok.

Problemet är att torkararmen är tvungen att ligga tätare mot rutan(pga att flatblades är en grundare konstruktion), vilket i sin tur gör att själva pressen mot rutan blir mindre.
Enklast är att försöka spänna till lite( och då menar jag lite) själva fjädern i torkararmen, så det blir ett större(marginellt) tryck mot rutan. Utöver det kan du prova att olja lite leden i torkararmen(hjälper lite ibland).
Användarvisningsbild
av Nexus
Rudolfroffe skrev:
Nu får jag väl en skrapa från en moderator, att tråden flyttas osv, men kanske någon hinner svara ... :lol:
Jag är mutbar :wink: vad erbjuder du för att få ha tråden ligga kvar? :lol: :lol: :lol: :lol:
av Rudolfroffe
Grammse skrev:
Rudolfroffe skrev:
Jag är mutbar :wink: vad erbjuder du för att få ha tråden ligga kvar? :lol: :lol: :lol: :lol:
Tja, av svaren att döma kanske jag kan erbjuda ett par Flatblade jlt billigt för dina blundande ögon :-)-)
Användarvisningsbild
av CP2
Är flatblades så mycket bättre än vanliga? Eller typ vad är vitsen med sådana förutom utseendet? :shock:
av Rudolfroffe
CP2 skrev:Är flatblades så mycket bättre än vanliga? Eller typ vad är vitsen med sådana förutom utseendet? :shock:
Bättre än andra blad? Inte enligt mig i alla fall. Jag köpte dem tillsammans med en större beställning hos Skruvat därför att min gamla torkarblad var dåliga.
Behöver nu köpa nya till min andrabil och ville få andras synpunkter. Som det verkar nu blir det inte Flatblades en gång till. Det är ju ingen jättehistoria det här utan jag blev mest en aning förvånad över hur dåligt resultatet blev för mig, och även för andra visar det sig nu.
Allt annat som jag har köpt hos Skruvat har fungerat utan bekymmer (skivor, belägg, hjullager, styrleder mm, inkl leverans osv).
Användarvisningsbild
av Nexus
Köpte tidigare flatblades på biltema men tycker inte de var så vidare bra som det ska utges vara så det fick bli volvo orginal blad istället.Dyrt kanske men de fungerar mycket bra :D
Airbag

Det är de här som mest troligt är f[…]

Det finns inte Rattvinkelgivare på skruvat e[…]

Absolut något sämre komfort. Har du set[…]

12v-uttag dött v60

Hej, är det någon som har en bät[…]