Ja, så bör det rimligtvis vara..? Först fel värde in i styrboxen, sen fel i spridarna..
Kan det vara så att det heter hallgivare fram till -88 (och att den sitter nånstans nära fördelaren), men ersätts av varvtalsgivaren (se:
http://www.skruvat.se/Impulsgivare-vevaxel-P10037.aspx) från 88b och framåt?
Den senare verkar sitta nånstans vid torpedväggen, och verkar vara bökig att få loss enligt ovanstående kommentarer..
Så om man mäter upp den här givaren, och impedansen är felaktig, så blir det nåt småstrul med insprutet..? Lite synd att dom som skrivit här ovan inte har skrivit exakt hur motorn arbetar med felaktig givare..
Jag har ju fått koden en gång, men bilen går ju fint efter nyligen genomfört kamremsbyte. Vevaxeln var felinställd, så det var kanske det som gav koden. Får väl sluta lata mig, och gå ut och mäta upp den rackarn..