NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Linqid skrev:
XC90_Executive skrev:En fråga nu när det ändå spårar ur.
Hur många bilar har BMW som är miljöbilsklassade?
För tillfället är det endast 116d, 118d och 316d som når under 120g Co2. Med minsta möjliga marginal ska väl tilläggas...
...och nu mars* 320d ED med 163hk/340nm.
http://www.bmw.se/se/sv/newvehicles/3se ... rview.html

Mercedes som någon nämnde ovan har C200 CDI BlueEfficiency med 136hk med 149g/km. Känns lite "efter" med tanke på att Audi klarar gränsen med A4an med 136hk i TDI e.

*inte april som jag skrev tidigare alltså.
av Mrks
Vad jag vet är det en hel del PSA samarbete bakom bmws nya snål-dieslar.
Användarvisningsbild
av ThomasT
andreas_lofgren skrev:
Linqid skrev:
XC90_Executive skrev:En fråga nu när det ändå spårar ur.
Hur många bilar har BMW som är miljöbilsklassade?
För tillfället är det endast 116d, 118d och 316d som når under 120g Co2. Med minsta möjliga marginal ska väl tilläggas...
...och nu mars* 320d ED med 163hk/340nm.
http://www.bmw.se/se/sv/newvehicles/3se ... rview.html
Det kommer snart även 318d ED med 130-140hk.

.
Användarvisningsbild
av Funk
Mrks skrev:Vad jag vet är det en hel del PSA samarbete bakom bmws nya snål-dieslar.
Det är riktigt, och även på bensinsidan lär finnas ett samarbete, kanske inte så djupt, men det verkar finnas.
I dagsläget används ungefär samma PSA 1.6D som bl.a Volvo i Minins dieselversion, och även om det inte är en riktig BMW så finns kontakterna upparbetade..

/Thomas
av Lövet
Mrks skrev:Vad jag vet är det en hel del PSA samarbete bakom bmws nya snål-dieslar.
Märkligt vad det ryktet florerar mycket. Det blir dock inte mer korrekt för det. Det är i MINI det finns PSA delar - inte BMW.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]