NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Vule
Hej, Kan någon hjälpa mig hur man byter olja o oljefilter på min S40 års modell 2007, och motor 2,0 D?
Jag är inte säkert var filtret finns, åt vilken sida ska man vrida kåpan, och vilka är det verktyg som behövs vid ett sånt arbete. Nyckelstorlek också?
Jag har köpt oljefilter och oljan, 6l.
Med filtret har jag fått en gummiband. Var den sitter? Under eller över?
Tack på förhand.
av Gino
Precis bakom/norr om SIBA och Mekonomen ligger en inhängnad med 3-4 bilverkstäder.

Drop in, bara å välja å vraka.

En del har svårt med svenskan. Men bra å billiga.
Användarvisningsbild
av poseidon
Vule skrev:Hej, Kan någon hjälpa mig hur man byter olja o oljefilter på min S40 års modell 2007, och motor 2,0 D?

Det är inte en O-ring? Är det det å man inte vet vad det är så tycker jag inte man skall byta själv.
av Vule
"
poseidon skrev:
Vule skrev:Hej, Kan någon hjälpa mig hur man byter olja o oljefilter på min S40 års modell 2007, och motor 2,0 D?

Det är inte en O-ring? Är det det å man inte vet vad det är så tycker jag inte man skall byta själv.
"

Hej, Jag har bytt själv olja o filtret på gamla modeler hur många gånger som hälst.
Här har vi en svårt åtkomligt filter som sitter i en plast kåpa.
En slang måste troligen tas bort innan. en bild fån Vida skulle vara bra att lägga till här.
Jag tror att det finns flera intresserade än bara mig.

Samma för kupefilter. jag har sett att någon har hjälp folket med samma fråga angående D5. nu är det 2,0Ds tur.
Tack på förhand.

[/quote] Är denna https://www.amazon.se/dp/B0[…]

Främre bussningar bakvagn V60?

Någon som köpt satsen, och har Art.nr?

Volvo 740 fördelare

Du kan ju till och med ha kvar fördelaren ist[…]

p-sim (mini sim) surf xc40

Bump! har du funderat på tex. Vimla eller[…]