- fre 22 jan 2010, 18:04
Jag funderar på att köpa en V70 2,4 Business 170 hk -02 och blir lite tveksam då säljaren (privat) uppger att automatlådan är något defekt.
Mätarställning: 22500 mil
Symptom:
3:ans växel läggs inte i, utan motorn bara rusar då den växlar upp till 3:an. Undviks om man kör på Låg-växel först, för att därefter lägga i Driven. Bilen växlar då automatiskt upp till 4:an och det går att köra som vanligt. Inga oljud hör alls från växellådan, utan den växlar omärkbart och mjukt för övrigt.
Då jag aldrig förr haft en automat så undrar jag om det finns nån vänlig/kunnig själ här forumet som kan ge mig lite råd/tips.
Är detta ett vanligt fel ?
Vad kan det tänkas bero på ?
ev kostnad för en reparation ? om nån har erfarenhet av detta....
Är 22500 mil på en sådan här bil ett vanskligt köp ?
Vore mycket tacksam för snabba svar då det snart är dags för ett beslut
Mätarställning: 22500 mil
Symptom:
3:ans växel läggs inte i, utan motorn bara rusar då den växlar upp till 3:an. Undviks om man kör på Låg-växel först, för att därefter lägga i Driven. Bilen växlar då automatiskt upp till 4:an och det går att köra som vanligt. Inga oljud hör alls från växellådan, utan den växlar omärkbart och mjukt för övrigt.
Då jag aldrig förr haft en automat så undrar jag om det finns nån vänlig/kunnig själ här forumet som kan ge mig lite råd/tips.
Är detta ett vanligt fel ?
Vad kan det tänkas bero på ?
ev kostnad för en reparation ? om nån har erfarenhet av detta....
Är 22500 mil på en sådan här bil ett vanskligt köp ?
Vore mycket tacksam för snabba svar då det snart är dags för ett beslut
- By StefanV70R