hansjkpg skrev:Från början så hade jag tid för en service, men jag sa att de skulle kolla detta först. Och tydligen tog det för lång tid.. servicen blev alltså inte gjord, utan detta blev gjort på servicetiden. Så jag tog hem den, och körde den till en annan Rejmes, som jag skrev. När jag beställde den tiden så fick jag ovanstående kostnadsförslag om det var turbon som behövde bytas. Idag fick jag konstaterat att så är fallet. Men nu kostar det 15000 kr! Jag påpekade detta naturligtvis, att jag fått ett annat pris från början, men det struntar de i.. "Men så här mycket kostar det".. Nu ska jag hämta bilen i morgon, och fixa den någon annanstans. Borde bli billigare om man köper turbon på Mekonomen och låter någon annan montera den. Eller hur? Ibland blir jag så trött på Rejmes.. Serviceteknikerna har varit toppen och verkligen förklarat för mig som är noll teknisk vad gäller bilar.. Men kundtjänsten.. suck.
Har även starka funderingar på att sätta ut bilen på Blocket.. Det kanske finns någon händig som vill köpa bilen och göra jobbet själv. Innan detta hände, så hade jag ändå tankar på att byta till en billigare bil.
.
Har du fått kostnadsförslaget skriftligt eller bara muntligt? Dom verkar ju vara enna j...a rövare. Ring och fråga en vanlig icke auktoriserad verkstad t.ex mekonomen om dom kan byta[/quote]
Naturligtvis så var det ju muntligt.. men hädanefter blir det bara skriftliga sådana! Har kollat på Mekonomens hemsida vad en ny turbo kostar, och jag ska kolla runt lite på olika verkstäder imorgon. Men lite billigare ska jag väl komma undan tycker jag! Men jag ska minsann läsa för dem imorgon på Rejmes när jag hämtar bilen! Skulle inte förvåna mig om de har bytt låser på bakluckan med.. jag sa att de skulle kolla vad det var för fel, inte att de skulle fixa den. Har de fixat bakluckan så tänker jag banne mig inte betala.. =) (För ett tag sedan så hade de bytt till originaltorkarblad på bilen, för de tyckte att de var väldigt dåliga, vilket de var.., men jag hade inte beställt det jobbet, kan faktiskt byta själv, och de hade inte ringt, så jag fick behålla de, och de var väl värda över 400 kr iaf..)