NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av frippe87
Nu går jag i tankarna att xenon konvetera helljus halvljus samt dimljus, Det jag har bestämmt mig för är 35 watts 6000K till halljus, ska man ha 35 eller 55 W till dimljus? Blir ljuset mkt bättre om man har xenon i helljuset eller är det bara slöseri? 35W eller 55W där?
Tacksam för alla råd o tips

MVH
Användarvisningsbild
av Fellow
Intresserad av detta jag med. Dock har jag redan bi-xenon i halvljus men vill ha xenonhelljus i helljuset om de är värt det?
av frippe87
Hur mkt bättre vart helljuset? Vad använder du för Watt på dina helljus samt dimljus?

MVH
Användarvisningsbild
av wendtan
Helljuset blev ruskigt mycket bättre. Jag rekommenderar varm en konvertering. Båda mina kitt är 35w kit från xenonkungen
av frippe87
Vad tror du om55 watt i helljuset? har du några erfarenheter av det? stor skillnad osv?

MVH
Användarvisningsbild
av wendtan
Skillnaden mellan 35w och 55w är klart påtaglig. Idag finns det väl inga direkta anledningar till att inte välja ett 55w kit på helljuset. Jag köpte mina kitt för flera år sedan då 55w kit inte fanns.
av frippe87
Men 55 watt i dimljus och halvljus borde vara för starkt pga bländning osv?

MVH
av Lövet
Ska du visa hänsyn mot andra bilister så ska du inte ha xenon varken i halv eller dimljus på den bilen. Bilen saknar automatisk ljusviddsreglering på halvljuset och får inte heller rätt ljusbild.
Användarvisningsbild
av wendtan
55w i dimljus känns ren overkill. Men jag har kört med xenon 35w i dimljus sen hösten 2005 utan att någonsin blivit "flashad" för att det bländar. Jag har dessutom mött ett otal polisbilar som aldrig visat något som helst tecken på att mina dimljus är olagliga.

Lite väl sent svar men löste du probleme[…]

Hur du kunde ha en Tesla i flera år och in[…]

DRL problem

Tack för svar då har jag en del jobb fr[…]

Det ser ut som att vad jag letar efter är ant[…]