- tor 07 jan 2010, 18:14
Dioderna på instrumentpanelen indikerade fel på ECC:n ikväll när jag körde hem från jobb.
Jag har byggt en sån där diodblinktestare för att läsa ut koder och den funkar för motorstyrningen i stift 3 i OBDII uttaget.
Men enligt vad jag läst så ska man kunna läsa felkoder för ECC:n i stift 6 och farthållaren i stift 13.
Inget av dessa stift får jag att funka. Det som händer är:
Tändningen avslagen - Dioden lyser hela tiden.
Slår till tändningen - Dioden slocknar
När man sen sluter kontakten för att läsa koden, lyser dioden så länge kontakten hålls intryckt, sen händer inget mer, inga koder kommer. Funkar som sagt bara i stift 3 (fenixen)
Gör jag något fel?
Jag har byggt en sån där diodblinktestare för att läsa ut koder och den funkar för motorstyrningen i stift 3 i OBDII uttaget.
Men enligt vad jag läst så ska man kunna läsa felkoder för ECC:n i stift 6 och farthållaren i stift 13.
Inget av dessa stift får jag att funka. Det som händer är:
Tändningen avslagen - Dioden lyser hela tiden.
Slår till tändningen - Dioden slocknar
När man sen sluter kontakten för att läsa koden, lyser dioden så länge kontakten hålls intryckt, sen händer inget mer, inga koder kommer. Funkar som sagt bara i stift 3 (fenixen)
Gör jag något fel?
Senast redigerad av 2 js1, redigerad totalt 0 gång.
V60 T5 R-design Ice Vit 2020
Tidigare bilar: Volvo 244GL -84, Volvo 440GLT -90, Volvo 745GLT -91, Volvo 855SE -96, Volvo V70II -13.
Tidigare bilar: Volvo 244GL -84, Volvo 440GLT -90, Volvo 745GLT -91, Volvo 855SE -96, Volvo V70II -13.