NYA Volvo C30, S40, V50 & C70 relaterade ämnen... OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Lövet
Antagligen inte så särskilt bra rabatt eftersom det inte tillverkas några heller. Återförsäljarna köper inte in några och därför blir det inte lagerbilar stående. Det är på dessa man kan göra riktiga fynd ;)
Användarvisningsbild
av mane
poseidon skrev:
Arbetaren skrev:
poseidon skrev:Glöm inte avstängning av krockkudde.
Håller verkligen med...är glad att vi tog det på vår bil vid beställning. Används nu när den "lilla" åker fram. Lär ju vara dyrare att fixa i efterhand samt är ett plus vid försäljning/inbyte.
Skall själv bli pappa å undrar om det verkligen är säkert med att bara stänga av med nyckeln`?
Som förälder så är man givetvis bekymmrad över detta!
(Det var bättre för, när man kunde helt välja bort kudden)

Men man får ta två saker i beaktande:
* Skulle Volvo riskera detta, att den löser ut när den är avstängd?
* Samt att denna funktion säljs även i USA. Då borde det vara 100% säkert, annars öppnar man sig för en del otäcka stämningar
Användarvisningsbild
av StringerBell
Roligt val av bil, och helt rätt med manuell låda. Med den kommer du kunna köra ganska snålt om du vill. Den kommer bli en riktigt ovanlig bil. På bytbil.com finns det 35 T5:or och ingen är senare än 07 :shock:
av Fjolnir
Arbetaren skrev:
poseidon skrev:Glöm inte avstängning av krockkudde.
Håller verkligen med...är glad att vi tog det på vår bil vid beställning. Används nu när den "lilla" åker fram. Lär ju vara dyrare att fixa i efterhand samt är ett plus vid försäljning/inbyte.
Det går inte att lägga till i efterhand. Du kan dock lämna in bilen till en Volvoverkstad så stänger de av den. Det kostar endast 10 000... (eftersom de måste byta säkerhetsbälte och lite annat smått och gott). Jag fattar inte att det inte är standard med avstängning, det är ju pinsamt av Volvo.
av dieseldyret
beklager litt offtopic, men en liten "kuriositet" fra nabolandet i vest.

Gikk inn på volvo.se og volvo.no igår og bygde en V50 T5 AWD manuell på begge steder. Lagom med utstyr (dvs r design, teknikkpakker, skinn etc :) )

Sluttsum Sverige: 394.000
Sluttsum Norge: 792.000

Virkelig pussig at vi rusler rundt i små dieselbiler i detta landet og "R" , "GTi" , "Sport" og "AMG" er ukjente begrep for oss :(
av Chrille11
Hej.

Jag beställde min den 22 dec.

Volvo V50 T5 AWD Momentum manuell 12% rabatt

option: Alufälg Zaurak 17 12%
High Performance ljudanl 12%
Nyckelavst kr-kudde 12%

Tillbehör: Dragkrok 15%
Takspoiler 15%
motorvärmare 15%
Stänkskydd fram o bak 15%
Vinterdäck på alufälg 20%
Xenonuppgradering 15%

Jag får min rabatt iom att jag jobbar på Volvo lastvagnar,
men du borde kunna få något i närheten av detta med tanke på den dåliga
bilförsäljningen som råder nu.
Användarvisningsbild
av henka35
Hej

Inte för att låta negativ men varför väntar ni inte så där 1 år och köper en V60 AWD istället?
Jag har själv gjort den miss när jag köpte en ny V40 2004 i juni och i augusti så visade Volvo V50 :-O)
Inte så roligt kan jag säga....

Bara en fundering som kanske tänder ett ljus hos någon :roll:

För övrigt hoppas ni blir nöjda med era T5:or...

Mvh Henrik
Användarvisningsbild
av poseidon
Jag skulle inte köpa en ny v60 när de släpps, vänta 1 år så de får bort de värsta felen å sen köpa en. Är denna V50 T5 en privat bil så beror det ju på hur länge personen tänkt ha den. Han kanske inte tänkt köpa nån mer bil efter denna. Är det en tjänstebil så kvittar det ju.
Jag tycker det är bra att v60 kommer snart. Jag har plockat ut min ny tjänstebil nyss å då hinner V60 komma med alla motoralternativ å få bort de värsta felen tills jag skall plocka ut en ny bil.
av Lazy
Chrille11 skrev:Hej.

Jag beställde min den 22 dec.

Volvo V50 T5 AWD Momentum manuell 12% rabatt

option: Alufälg Zaurak 17 12%
High Performance ljudanl 12%
Nyckelavst kr-kudde 12%

Tillbehör: Dragkrok 15%
Takspoiler 15%
motorvärmare 15%
Stänkskydd fram o bak 15%
Vinterdäck på alufälg 20%