Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

av Volvo_S60
Jag bytade min vindruta hos Carglas för 2 år sedan. Detta var genom Länsförsäkringar. Kostade 1500kr
Var på en V70 2004 med regnsensor. Tycker många har betalat väldigt högt pris här? :shock:
av hansjkpg
Volvo_S60 skrev:Jag bytade min vindruta hos Carglas för 2 år sedan. Detta var genom Länsförsäkringar. Kostade 1500kr
Var på en V70 2004 med regnsensor. Tycker många har betalat väldigt högt pris här? :shock:
.
Du betalade ju bara självrisken på glas då , alla försäkringar ser olika ut, i vissa fall kan man betala % av summan överstigande självrisken. Har man då regnsensor springer det iväg. Dom höga summorna runt 7000 är om man inte har glasförsäkring.
av Fred
Jag skulle absolut kolla med bilglasfirmor först, skulle tro att de är bra mycket billigare samtidigt som de säkert är snabbare.
av hansjkpg
Fred skrev:Jag skulle absolut kolla med bilglasfirmor först, skulle tro att de är bra mycket billigare samtidigt som de säkert är snabbare.
.
Självklart ska man ta sånt hos en glasfirma. dom är ju trots allt experter på det.
Användarvisningsbild
av jimDK
hansjkpg skrev:
Volvo_S60 skrev:Jag bytade min vindruta hos Carglas för 2 år sedan. Detta var genom Länsförsäkringar. Kostade 1500kr
.
Du betalade ju bara självrisken på glas då , alla försäkringar ser olika ut, i vissa fall kan man betala % av summan överstigande självrisken. Har man då regnsensor springer det iväg. Dom höga summorna runt 7000 är om man inte har glasförsäkring.
precis, som hansjkpg skrivat, dom 7000,- jag skrev är själva priset för byte av fönster (dvs. fönster + timmar),
inte nödvändigtvis det belopp som man själv måste betala (min försäkring betalade dom 7000,- till Volvo och jag betalade en självrisk på 1590, --)

Till information, har jag just krossat bakrutan också, det kostade 5500, - all inclusive (igen, jag själv betalat in 1590,-)
Man får inte dela ved med yxa bakom bilen ;-) vet jag nu.
av hansjkpg
Till information, har jag just krossat bakrutan också, det kostade 5500, - all inclusive (igen, jag själv betalat in 1590,-)
Man får inte dela ved med yxa bakom bilen ;-) vet jag nu.[/quote]
.
Fy fan vilken sur kostnad , du blev något sur då va? Man måste väl ha max otur om något sådant ska hända ?
Användarvisningsbild
av jimDK
Fy fan vilken sur kostnad , du blev något sur då va? Man måste väl ha max otur om något sådant ska hända ?
Ja, jag skulle vilja 'vrida klockan tillbaka' precis som det hände.
vedet 'hoppade' så mycket, just när den delades.
världens största idiot är jag, kanske jag ska kontakta Guinness,så jag kan få mitt företag på rekord-boken :oops:
och det hände den 22 december, måste jul-turné med mycket bagage d.24 December.
http://www.s80.dk/Broken

Det var bra att jag hade en sympatisk bil-verkstad, som vi kjenner privat också :D 8)
av Niq
Senorerna på volvobilarna går att ta loss och flytta utan problem. Man behöver inte ens någon ny tejp mellan glaset och sensorn. Det tar väl ca 5 min att göra. Glaset med sensorfäste är däremot mkt dyrare.
jimDK skrev:Jag har gett 7000, byta vindruta på en V70 2004 med regnsensor, på Volvo.

Det finns en mycket stor skillnad. Om man inte har regn sensor, är det mycket billigare
Jag gissar: sensorerna sitter tillsammans med fönstret/vindrutan, och kan inte återanvändas.
av hansjkpg
[quote="Niq"]Senorerna på volvobilarna går att ta loss och flytta utan problem. Man behöver inte ens någon ny tejp mellan glaset och sensorn. Det tar väl ca 5 min att göra. Glaset med sensorfäste är däremot mkt dyrare.
,
Hur kan det gå att återanvända ??
av Niq
på volvo sitter sensorn med en gummibit som trycks mot glaset. Gummibiten ska sitta fast i själva sensorn. Fast det händer att den kommer loss. Men den trycks så pass hårt mot glaset när man sätter fast sensorn med snäppfästena att det fungerar ändå.

I några veckor har jag haft problem med att […]

Elpriset

Finns det inga små kinesiska kärnreakto[…]

Blinkande ljus

Jag ser att mina dimljus (har LED i dem och anv&au[…]

Ok, jag jagar vidare. Tack för hjälpen a[…]