Volvo S80N (07-16), V70 II (08-16), XC70 II (08-16) relaterade ämnen. OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Diesel5
Zera skrev:Det håller jag förstås inte med, tycker utan vinge känns V70n avhuggen på nåt sätt. Tycker dock att det var snyggt utan rails, ska fundera på det.

http://www.garaget.org/?car=162141
Håller med dej helt och fullt det är bara volvos vinge jag inte gillar om det fanns en snyggare skulle jag köpa den DIREKT!!!! :-)-)

Ditt åk var inte fy skäms =) Tror den skulle göra sej bra om du tog bort railsen.....och emblemen på bakluckan :-DD
Användarvisningsbild
av opA
Zera skrev:Det håller jag förstås inte med, tycker utan vinge känns V70n avhuggen på nåt sätt. Tycker dock att det var snyggt utan rails, ska fundera på det.

Säger som Zera.. Både V50 och V70 ser.. "avhuggna" ut utan bakspoiler.

Mycket snygg bil, Zero =)
Användarvisningsbild
av Spid3r
Railsen ska jag definitivt fundera på, är på jakt efter lite snyggare hjul till våren, de jag fick på bilen är inte mycket att hurra över.
Användarvisningsbild
av Diesel5
Zera skrev:Railsen ska jag definitivt fundera på, är på jakt efter lite snyggare hjul till våren, de jag fick på bilen är inte mycket att hurra över.
Nej men det e svårt att få några snyggare hjul från volvo dom e ju lite insnöade på "svenssongrejer" men vad gör det? desto roligare när man får byta upp sej lite :wink:
av Orwar
Diesel5 skrev:Nja nog skulle jag vilja trimma lite men känns som att Polestars trimmning e något bortkastat eftersom att det ger så liten ökning.... 185hk D5 blir 220hk och samma för 205 med dubbelturbo borde ju gå att plocka ur 245-250 åtminstonne så det märks någon skillnad? Men det är väl ännu ett sätt för volvo att klämma ur en massa pengar för ingenting ska bli kul att höra någon som provar och se hur stor skillnad det blir.. egentligen borde det ju vara mer effekt i en AWD redan från början eftersom dom blir lite segare i axet men men.... Tror du kommer bli ruggigt nöjd med bilen det är vi iaf =) Fick aldrig möjlighet att prova den där servogrejjen innan vi beställde för alla bilar dom har som demo e ju så dåligt utrustade men iofs köper väl dom flesta en bil för straxt över 300tkr och då kan man ju ändå inte ha en massa lull-lull
Blir nog riktigt snyggt med skinnklädseln i röd den ville jag ha men fick en blick från sambon när jag sa det så jag tänkte att det var bäst att lägga ner redan vid tanken annars skulle jag nog få lida av huvudvärk i kammarn i många månader haha =)

Men utan dom paketen så fattas det ju mycke väl? Inge aktiva xenon? Keyless drive? Elektrisk baklucka?

Lång lev. tid nu?
Är det verkligen så illa att Polestar inte kommer kräma ut mer? Jag har hoppats på bortåt 240 åtminstonde. Med en sån motor är ju AWD ett extra argument..

Haha, en sån där blick skojar man inte bort! Som tur var fick jag med frugan på den röda porrklädseln redan från början.. :)

Sant, de där prylarna saknas, men någonstans måste ju plånboken få dra gränsen... tyvärr!
Har aldrig provat aktiva Xenon och jag tänker fortsätta övertala mig själv att det bara är trams :o

10 veckors lev. Rätt ok ändå.
av Orwar

Håller helt klart med. Någon form av vinge behövs och i brist på annat blev det Volvos. Kanske är det världens dyraste plastbit, närmare 4 000 kr!?

Jag tycker det är snyggt med de silvriga railsen på en svart bil med krom runt rutorna, men i andra fall kan det vara riktigt snyggt utan ockå. Hmm..
Användarvisningsbild
av VolvoB20
Diesel5 skrev:Bild

Var tvungen att prova 19" som låg i garaget.... Men vettefan om de blir bra ?:-/
Riktigt snyggt tycker jag. Blir avis... Men förstör nu inte bilens taklinjer med en helikopterplatta, jag tycker "originalpoliern" där taket redan från början är utdraget någa cm över bakrutan är precis rätt.
Ökad komfort med 17”

Ja mer eller mindre. https://www.volvocarretail.[…]

Här sitter den på V70n, antar att det s[…]

Men jag förstår inte riktigt. Kan de in[…]

Nu när dom har tagit bort körlägesr[…]