- lör 02 jan 2010, 11:49
Hej, har en XC70 01a undrar om man får en felkod om fyrhjulsdriften går sönder. Om vinkelväxeln är sönder, är det skadligt för automaten om man kör då?
Moderator: Moderatorer
llesrof skrev:Fasen vad många det är som har problem med fyrhjulsdriften på sina Volvo. Trådarna dyker upp som svampar ur marken när snön kommer och det blir halt. Jag ångrar att jag inte köpte en Subaru.Så du tror på fullaste allvar att det inte existerar fel på Subarus Fyrhjulsdrift :roll:
llesrof skrev:Fasen vad många det är som har problem med fyrhjulsdriften på sina Volvo. Trådarna dyker upp som svampar ur marken när snön kommer och det blir halt. Jag ångrar att jag inte köpte en Subaru..
Psyko skrev:Inga felkoder på utebliven 4-hjulsdrigft.vet du om det är skadligt och köra ändå?
Ev kan ett ljud höras just när hylsan mellan låda-vinkelväxel
går sönder men sen blir det tyst och man saknar 4-hjulsdrift.
Det är inte många som reagerar på ljudet som uppstår när
hylsan går sönder
hansjkpg skrev:Nej, haldex gör bara en sak i drivlinan. Resten är i princip samma gamla getrag/dana grejjer som kom iom 855 awd.llesrof skrev:Fasen vad många det är som har problem med fyrhjulsdriften på sina Volvo. Trådarna dyker upp som svampar ur marken när snön kommer och det blir halt. Jag ångrar att jag inte köpte en Subaru..
Är väl Haldex som gör volvos komponenter och dom är väl inte kända för att göra dåliga saker, så det är nog likadant för många andra biltillverkare också , bara det att de ( bilägarna ) kanske inte har något forum på detta sättet att ventilera sina åsikter i .
jock57 skrev:Nej det är normalt sett inte skadligt då skadan redan är skeddPsyko skrev:Inga felkoder på utebliven 4-hjulsdrigft.vet du om det är skadligt och köra ändå?
Ev kan ett ljud höras just när hylsan mellan låda-vinkelväxel
går sönder men sen blir det tyst och man saknar 4-hjulsdrift.
Det är inte många som reagerar på ljudet som uppstår när
hylsan går sönder
TACK SÅ MYCKET! Som sagt, jag har aldrig ha[…]
Hej, Jag upplever samma problem som TS med min s4[…]