Volvo S60, S80, V70N (00-08), XC70 (00-08), XC90 (03-14) relaterade ämnen OBS! vid motorproblem försök att ange vad du har för motor i bilen...

Moderator: Moderatorer

Användarvisningsbild
av Funk
Det passar inte rakt av, centrumhålet på de nya är mindre... med centreringsringar KAN det passa.

/Thomas
av carlos
Tack för svaret. Ni skulle bara veta vad "VOLVOsäljarna" säger när man frågar??
"Det är fel fägar så de kan gå sönder!" är det värsta jag hört!! Men de är "bara" säljare,de villbara sälja bilar. De är inga tekniker precis

Carlos
Användarvisningsbild
av Funk
Tja dom vill väl hålla sig på den säkra sidan... vi har blandat fälgar ganska friskt genom åren och ibland kan det vara små detaljer som gör att det inte passar, t.ex för att bulthålen är för små eller att fälgdesign/storlek inte ger plats år bromsok eller liknande men det mesta passar. Det enda som absolut inte passar är nya fälgar på gammal bil på grund av det mindre centrumhålet. Eftersom hjulen kommer från en XC så är dom redan av något kraftigare modell så det bör vara fullständigt problemfritt. Jag har dock aldrig sett ett fälghaveri av en "vanlig" fälg på en XC och det rullar en och annan sådan trots allt, t.ex däckgubben kör med Nebula på sin XC70 utan problem och han tar det inte överdrivet lugnt.
Men vad du gör, kör INTE utan centreringsringar, då kan hjulen lossa !

/Thomas
av carlos
Funk skrev:Tja dom vill väl hålla sig på den säkra sidan... vi har blandat fälgar ganska friskt genom åren och ibland kan det vara små detaljer som gör att det inte passar, t.ex för att bulthålen är för små eller att fälgdesign/storlek inte ger plats år bromsok eller liknande men det mesta passar. Det enda som absolut inte passar är nya fälgar på gammal bil på grund av det mindre centrumhålet. Eftersom hjulen kommer från en XC så är dom redan av något kraftigare modell så det bör vara fullständigt problemfritt. Jag har dock aldrig sett ett fälghaveri av en "vanlig" fälg på en XC och det rullar en och annan sådan trots allt, t.ex däckgubben kör med Nebula på sin XC70 utan problem och han tar det inte överdrivet lugnt.
Men vad du gör, kör INTE utan centreringsringar, då kan hjulen lossa !

/Thomas
Tack för upplysningen. Jag har pratat med säljaren om detta . Han säger att de inte får någon info.
Man får väl köpa nya på VOLVO, så att det blir rätt. Det har väl att med garantier och göra också.
Filter i Aisin tf-71sc?

Hittade en film på youtube där man dela[…]

Är det nån som vågat prova Suba[…]

Hittade en gammal tråd där någon […]

Den bilen skulle jag personligen inte våga[…]